Połącz się z nami

Newsy

Web 2.0 zwiększa sprzedaż w sklepach online

Sklepy internetowe, które stosują wideo prezentacje produktów, umożliwiają swoim klientom ocenianie produktów i ich komentowanie, budują społeczności lub też stosują inne elementy charakterystyczne dla Web 2.0, zarabiają zdecydowanie więcej – nawet o 50%!

Wyniki najnowszego badania firmy Vovici, przeprowadzonego w sierpniu 2008 roku na próbie ponad 4 tys. właścicieli i kierownictwa sklepów internetowych działających na terenie Unii Europejskiej i USA, są jednoznaczne. Ponad połowa respondentów (57%) przyznaje, że ich sklepy online dzięki wykorzystaniu nowinek technicznych oraz najpopularniejszych elementów Web 2.0 zarabiają więcej. Wśród najczęściej stosowanych wymieniono: komentowanie i ocenianie produktów, wideo prezentacje, a także możliwość porównania produktów różnych producentów.

Według eksperta e-commerce Macieja Wyszyńskiego z polskiego oddziału zanox, wyniki badania nie pozostawiają złudzeń: Web 2.0 to nie tylko teoria. Jak się okazuje ta idea ma i to całkiem sporo komercyjnych zastosowań. Tylko wykorzystanie wideo do prezentacji produktów przekłada się na wzrost sprzedaży nawet o 50%, w porównaniu do tradycyjnej formy – obrazka i tekstu. Nie ma zatem co się oszukiwać – jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, bądź otwarty na nowości i nie żałuj grosza na implementację technologii. Wydatki zwrócą się szybciej niż myślisz.

Z przeprowadzonych badań wynika także, że sprzedaż w sklepach online wzrasta również, gdy wokół sklepu powstaje społeczność lub gdy potencjalni klienci mogą korzystać z kanału RSS czy też newslettera.

Źródłó: http://www.zanox.pl/

Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

Kupony – nowa kategoria na Allegro

Newsy

Niebezpieczeństwa świątecznych zakupów

Internet Maker

Nawet małe dzieci wkraczają w online

Newsy

Skargi na zakupy w Internecie – wiele problemów pozostaje nierozwiązanych

Newsy

Połącz
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!