Ankieta przeprowadzona przez Fujitsu Siemens Computers i TNS/Infratest pokazała, że 85% przedsiębiorstw w Europie używa urządzeń przenośnych w codziennej pracy. Wynika z niej również, że 34% wszystkich komputerów w europejskich firmach to notebooki. Liczby te ukazują wyjątkowy wzrost w stosunku do 2005 roku, kiedy to stanowiły mniej niż 30%.
Warte odnotowania jest to, że duże firmy wciąż znajdują się na czele, jeżeli chodzi o używanie sprzętu przenośnego. Małe i średnie przedsiębiorstwa nie pozostają jednak w tyle. Mimo tego, że w poprzednich latach praca zdalna była dostępna jedynie dla kadry kierowniczej, obecnie ponad 70% firm używa wsparcia przenośnych urządzeń w wielu działach (np. badania w terenie, administracja, finanse, marketing). Wszystko to w celu zwiększenia wydajności pracy.
Nawiązując do wyników ankiety, głównym powodem tego wielkiego wzrostu jest swoboda i elastyczność pracy. Uczestnicy określili ten parametr jako najważniejszy, a dopiero jako kolejny wymienili możliwość połączeń bezprzewodowych. Trzy czwarte przedsiębiorstw używa notebooków, wykorzystując powyższe korzyści. WLAN – szczególnie w domowych biurach – wciąż jest preferowanym źródłem dostępu do Internetu i komunikacji. Jednakże, zgodnie z ankietą, w większych firmach połączenia bezprzewodowe cieszą sie coraz większym uznaniem. Ponad 50% firm zatrudniających więcej niż 100 pracowników używa tego typu sieci.
Dla podróżujących pracowników korzyści są oczywiste. Nie są zależni od firmowej sieci WLAN czy hotspotów. Kluczem jest technologia UMTS, która jest już wykorzystywana w wielu miejscach, oraz niskie ceny, sprawiające, że taki typ łączności jest szczególnie atrakcyjny dla środowisk biznesowych, oferując całkowitą kontrolę kosztów.
W związku z tym podczas produkcji notebooków w większym stopniu zwraca się uwagę na zintegrowane moduły 3G/UMTS. Korzyści, takie jak lepszy zasięg, dzięki wbudowanej antenie, dłuższy czas pracy na baterii oraz zabezpieczenie karty SIM przed zniszczeniem lub kradzieżą, czynią z technologii połączeń przy użyciu mobilnych urządzeń \”ważny temat\” dla 60% wszystkich europejskich przedsiębiorstw. Nie jest zaskakujące to, że 71% użytkowników korzystających z komunikacji bezprzewodowej uważa to za istotną cechę przy zakupie notebooka biznesowego. Również 68% posiadaczy takich zintegrowanych rozwiązań nie wyobraża sobie pracy bez nich.