SOCJAL
Do góry

Prezentacje – F1Play.com

Ciemny wystrój w połączeniu z dużą ilością animowanych elementów i klimatyczną muzyką sprawiają, że F1Play.com zdecydowanie wyróżnia się spośród innych serwisów tego typu. Ted Dobrzynski, założyciel serwisu poświęconego wyścigom F1, wyjaśnia, jak dużo pracy wymagało stworzenie naprawdę stylowej strony.

Formuła 1 to elita sportów motorowych i prawdopodobnie najbardziej pełen przepychu sport na świecie. W internecie funkcjonuje mnóstwo stron poświęconych rykowi silników i plotkom napływającym z pitstopów. Lecz F1Play.com (http://www.f1play.com) zawiera także mnóstwo interaktywnych dodatków, oferując codziennie możliwość wygrania nowych nagród.

Śledząc zawody F1 przez dobre kilka lat, podjęliśmy decyzję o wyjściu naprzeciw fanom. Dlatego stworzyliśmy portal, który miał za zadanie zjednoczyć miłośników F1 z całego świata oraz dać im coś więcej niż tylko statystyki i zdjęcia z wyścigów. Wkraczając obecnie w piąty rok funkcjonowania, serwis nie przestaje się rozrastać, ewoluując w miejsce, gdzie każdy fan może wyrazić swoje poglądy na naszym forum oraz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami oraz zdjęciami.

Właściciel: Ted Dobrzynski

Ted Dobrzynski jest wiernym fanem wyścigów Formuły 1 od 1994 r. Jego pasja do sportu legła u podstaw firmy internetowej F1Play.com założonej w 2000 r. Głównym celem serwisu było dostarczenie miłośnikom F1 najlepszych informacji, jakie można znaleźć w internecie. Ted sam odwiedza zawody F1, podróżując z jednej egzotycznej lokacji do drugiej, aby mieć pewność, że jego strona zawiera wszystkie najnowsze aktualności. Kto nie chciałby takiej pracy!

Wyścigi Formuły 1 mają prawdziwie międzynarodowy charakter. Wszystko to dzięki rajdom odbywający się w 18 krajach w sezonie i fanach rozproszonych w każdym zakątku globu. Kontynuując kosmopolityczną naturę tego sportu, strona F1play również jest efektem globalnej współpracy. Pomysł narodził się w Kanadzie, projekt został wykonany w Niemczech, natomiast zaplecze techniczne znajduje się w Szkocji.

Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak ważny jest imponujący wygląd nowej strony, dlatego też poprosiliśmy o pomoc firmę 24-7 Media (http://www.24-7media.de). Wielu z jej pracowników to fani F1, biuro zlokalizowane jest natomiast niedaleko toru w Hockenheim w Niemczech, co sprawia, że będąc tak blisko Formuły 1, zespół 24-7 posiadał potencjał pozwalający zaprojektować coś, co już od pierwszego spojrzenia mocno zapadnie w pamięci internautów.

Wiedzieliśmy, że webdesignerzy z 24-7 doskonale radzą sobie z projektowaniem bogatych graficznie i klimatycznych stron, lecz nasz cel był nieco inny. Nowa strona musiała w jak największym stopniu nawiązywać do poprzedniego projektu, ze szczególnym uwzględnieniem palety kolorów, podziału treści na okna oraz dotychczasowym układem nawigacji.

24-7 zadecydowało o dodaniu grafikom na stronie nieco blasku, przedstawiając również własny pomysł na nawigację. Firma stworzyła także ikonę samochodu F1Play, dodając przy okazji nastrojowy podkład muzyczny. Pomimo że niektóre elementy wystroju strony mogą sprawiać wrażenie, jakby pochodziły z programu do grafiki 3D, w rzeczywistości cała szata graficzna stworzona została wyłącznie przy użyciu Photoshopa.

Nowy szablon został złożony w jedną całość przez agencję AmberFly (http://www.amberfly.com) z Edynburga. O takim wyborze zadecydowało doświadczenie w tworzeniu dynamicznych stron w technologii Flash, bazujących na systemach CMS, a także fakt, że zespół tworzyli pasjonaci sportów samochodowych.

Zaprojektowanie i budowa strony stanowiły interesujące wyzwanie. Ani trochę nie przeszkadzało nam to, że każda z zaangażowanych firm miała swoją siedzibę w innym kraju. Zapewniając kanały komunikacji pomiędzy wszystkimi zespołami, sprawiliśmy, że każdy z uczestników w dużym stopniu przyczynił się do sukcesu projektu. Dzięki programowi Skype, ta globalna współpraca miała niewielki wpływ na nasze koszty, umożliwiając jednocześnie stały kontakt z AmberFly.

Serwis F1Play zawiera obecnie ponad 1200 wysokiej jakości ilustracji i ponad 3000 aktualności obejmujących łącznie pięć sezonów Formuły 1. Osoby z zespołu odpowiedzialnego za nowy wystrój serwisu były na tyle uprzejme, że zgodziły się na pozostawienie całego dotychczasowego archiwum materiałów. Konieczność projektowania nowego interfejsu wokół istniejących już struktur danych stanowiła przy okazji dodatkowe wyzwanie.

Z powodu pracy zespołu, który codziennie aktualizuje stronę, zadecydowaliśmy, że utrzymując wcześniejszy system CMS na chodzie, zapewnimy stronie stabilne działanie. Miało nam to także umożliwić szybkie przejście z jednego szablonu na drugi bez konieczności ogłaszania jakichkolwiek przerw technicznych. Nikt nie musiał również tracić czasu na zaznajamianie się z nowym systemem.

Kiedy wszystkie elementy zostały wreszcie złożone w jedną całość, a strona oficjalnie uruchomiona, zostaliśmy wręcz przygnieceni ogromem reakcji i licznymi wyrazami uznania, które otrzymaliśmy. Jak do tej pory, F1Play.com odebrał wyróżnienia od kilku cenionych serwisów internetowych. W jednym z nich została nawet ogłoszona stroną miesiąca w kategorii Flash.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Internet Maker