Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Internet Maker

Pozycjonowanie w mapach Google

Jakiś czas temu Google wprowadziło dość znaczącą zmianę w obrębie wyświetlania wyników wyszukiwania dla zapytań lokalnych (np. restauracja Kraków czy fryzjer Wrocław).

W nowym układzie wyników wyszukiwania mamy więc:

wyniki wyszukiwania złożone w części z wyników z {link_wew 3092}map Google{/link_wew}, a w części z wyników wyszukiwarki Google (przemieszanych ze sobą)
dużą widoczność rezultatów z bazy Miejsc Google
dodatkową mapkę z zaznaczonymi na niej firmami z bazy map Google
wysoką widoczność wyników sponsorowanych, które są ponad wynikami wyszukiwania

Jak pozycjonować witrynę w mapach Google?

Jeżeli więc tak ważna staje się obecność w najwyższych pozycjach wyników map Google, pojawia się oczywiście pytanie w jaki sposób zdobywać te pozycje.

Pozycjonowanie w obrębie wyników map Google jest tematem względnie nowym. Niemal każda osoba, z którą będziemy rozmawiali na ten temat poda nam nieco inny „przepis na pozycjonowanie” firmy w wynikach Google.

Dodaj firmę do map Google

Jeżeli w obrębie map Google nie ma jeszcze wizytówki Twojej firmy, czym prędzej ją dodaj. Warto tutaj zadbać o staranne wypełnienie danych w wizytówce, podając jak najwięcej danych i informacji o firmie. Jeżeli możesz dodaj nawet takie elementy jak: zdjęcia, filmiki z {link_wew 61}Youtube{/link_wew}.

Po stworzeniu wizytówki trzeba zweryfikować jej własność. Najczęściej mamy jedną z 3 możliwości weryfikacji adresu:

kontakt na podany numer telefoniczny
weryfikacja przez sms
weryfikację poprzez pocztówkę (najdłuższy sposób, który może trwać nawet kilka tygodni).

Aby pojawiać się w wynikach Google dla fraz związanych z danym miastem (np. przedszkole Gdańsk), system musi powiązać naszą firmę z tym miastem. Innymi słowy musimy mieć firmę w obrębie tego miasta, a następnie potwierdzić ten adres w obrębie miasta.

Przy pozycjonowaniu firmy w obrębie map Google sprawdź, czy Twoja firma istnieje w bazie Google tylko pod jednym adresem i numerem telefonu. Duplikowanie danych firmy mogą mieć negatywny wpływ na pozycje wizytówki firmy w obrębie wyników Google.

Optymalizacja treści wizytówki

W obrębie treści wizytówki możemy wyróżnić kilka szczególnie ważnych elementów, w obrębie których powinny pojawić się słowa kluczowe, na które chcemy zdobywać pozycje w wynikach map Google. Nie mówimy oczywiście tutaj o spamowaniu słowami kluczowymi, które nie tylko zrazi użytkowników, ale również może doprowadzić do odrzucenia wizytówki.

tytuł wizytówki (bardzo ważny element)
dokładny i jednoznaczny adres firmy
kategorie, do których dodajemy wizytówkę
słowa kluczowe w obrębie treści wizytówki
optymalizacja materiałów dodawanych do wizytówki (np. obrazków)

Jakość i „lokalność” witryny internetowej

Ważnym elementem promowania witryny w obrębie wyników wyszukiwania map Google odgrywają tzw. symptomy jakości i „lokalności” witryny.

Ilość linków prowadzących do strony internetowej (jej popularność w sieci pokazywana w sekcji wizytówki Więcej informacji na temat tego miejsca)

Lokalność linków prowadzących do witryny, zawartość lokalnych słów kluczowych w linkach prowadzących do witryny

Obecność witryny w wartościowych serwisach lokalnych, lokalnych bazach firm, witrynach zrzeszeń branżowych i itp.

Dokładne dane adresowe firmy na stronie i zgodność danych na stronie z danymi w obrębie Miejsca Google firmy

Komentarze o naszej firmie na zewnętrznych serwisach i w obrębie map Google. Komentarze zwiększają również widoczność firmy w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja witryny dla lokalnych słów kluczowych (zawartość słów kluczowych, optymalizacja znaczników Title i itp)

Statystyki wizytówek w mapach Google

Przy optymalizacji i pozycjonowaniu naszej firmy w obrębie map Google, przydatne mogą się okazać informacje pokazywane w statystykach map Google. Statystyki te oczywiście są darmowe i dostępne dla każdego Miejsca Google.

Na podstawie tych danych możemy sprawdzić, dla jakich słów kluczowych wyświetla się nasza witryna w obrębie wyników map Google jak również, czy wyświetlenia firmy w wynikach kończą się odwiedzinami użytkowników.

Advertisement

Może cię też zainteresować

Testy

Niesamowity aparat, zawodny smartfon.

Gaming

Czy Steam nareszcie pojawi się na Chrome OS?

Testy

Google dołącza do klubu producentów smartfonów z autorskimi procesorami.

Newsy

Kilka nowych widżetów, przypomnienia dla rodzin i wiele więcej.