Co ósmy (12,01 proc.) internauta odwiedził we wrześniu 2008 r. serwisy parentigowe – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Serwisy te cieszyły się przede wszystkim zainteresowaniem kobiet oraz osób między 25 a 34 rokiem życia.
Serwisy parentingowe to strony przeznaczone dla rodziców małych dzieci oraz osób spodziewających się potomstwa. Stanowią one źródło wiedzy i praktycznych porad związanych ze zdrowiem, rozwojem i wychowaniem dziecka.
Serwisy parentingowe odwiedzane są przede wszystkim przez kobiety, które we wrześniu 2008 r. stanowiły 64 proc. użytkowników badanych witryn. O dużej popularności tej kategorii serwisów wśród internautek świadczą także inne wskaźniki: affinity index (129,13 – kobiety oraz 71,77 – mężczyźni), średni czas na użytkownika (31 minut 14 sekund – kobiety oraz 14 minut i 55 sekund – mężczyźni) oraz średnia liczba odsłon na użytkownika (28,18 – kobiety oraz 13,28 – mężczyźni).
Witryny o tematyce rodzicielskiej cieszą się największą popularnością wśród internautów w wieku od 25 do 34 lat (dopasowanie użytkowników 32,81 proc. i affinity index 138,59).
Na popularność stron parentingowych wpływa również poziom wykształcenia internautów. Serwisy dla przyszłych i obecnych rodziców cieszą się największym zainteresowaniem wśród osób z tytułem licencjata. Zasięg w tej grupie internautów wyniósł 16,04 proc., a affinity index 133,54. Z zainteresowaniem spotkały się one również wśród internautów z wykształceniem wyższym magisterskim (zasięg 14,65 proc.) oraz niepełnym wyższym (14,38 proc.)
Analiza popularności serwisów dla przyszłych i obecnych rodziców w grupach internautów wyróżnionych według wielkości ich gospodarstwa domowego pokazuje, że najbardziej zainteresowane tematem są osoby żyjące w trzy- i czteroosobowych gospodarstwach domowych (dopasowanie użytkowników odpowiednio 29,96 proc. i 28,74 proc.).
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2008