Połącz się z nami

Newsy

Polska internautka na zakupach

Opublikowane

dnia

Jedynie 12 proc. internautek nie lubi robić zakupów – pokazują wyniki raportu \”Kobieta w sieci\” firmy badawczej Gemius SA. Typowa internautka najchętniej zasiadłaby za kierownicą samochodu marki Opel, na wycieczkę pojechałaby do Grecji, a na aukcjach internetowych zwykle kupuje odzież i biżuterię.

Przeglądowy, niemal trzystustronicowy raport prezentuje wyniki badań prowadzonych przez Gemius w latach 2006-2007. W raporcie przedstawiono profil internautki-konsumentki, analizując zachowania konsumenckie i preferencje kobiet w takich obszarach, jak: e-commerce, zakup samochodu, konsumpcja mediów, plany finansowe oraz turystyka.

\”Prawie połowa polskich internautów to kobiety. Przeciętna internautka spędza w internecie ponad 40 godzin miesięcznie. Rośnie zatem znaczenie tego medium w planowaniu działań reklamowych i komunikacyjnych kierowanych właśnie do tej grupy konsumentów\” – wyjaśnia Anna Sulińska, autorka raportu.

Wyniki badania pomagają odpowiedzieć na następujące pytania: W jaki sposób prowadzić działania promocyjne skierowane do kobiet? Na co konsumentki zwracają uwagę? Jakie marki i produkty kobiety wybierają najchętniej? Przekrojowe potraktowanie zagadnienia umożliwia zaobserwowanie zmian w sposobie podejmowania decyzji zakupowych kobiet, a także ułatwia zrozumienie ich potrzeb oraz czynników decydujących o wyborze danej marki lub usługi.

Kobiety i samochody

Gadżety w aucie? Być może, ale raczej nie w samochodzie należącym do polskiej internautki. Czujniki deszczu, komputer pokładowy, GPS czy czujnik parkowania większość badanych uznaje za nieistotne elementy wyposażenia. Respondentki cenią sobie natomiast praktyczność rozwiązań oraz oszczędność. Dlatego wybierając auto dwie trzecie badanych sprawdza, ile będzie ono zużywać paliwa, a ponad połowa, jaki typ silnika ma samochód. Przeciętna internautka najchętniej zostałaby posiadaczką samochodu marki Opel (35 proc. wskazań w 2007). Niewiele mniej badanych kobiet widzi się za kierownicą Volkswagena (30 proc.), BMW (27 proc.) lub Audi (25 proc.).

Zakupy offline i online

Zakupy są dla kobiet przede wszystkim sposobem na przyjemne spędzenie czasu. Co piąta internautka twierdzi, że uwielbia robić zakupy (21 proc.), a ponad połowa badanych mówi, że je lubi (53 proc.). Jak pokazują wyniki badania rośnie także grupa kobiet kupujących on-line, co wiąże się z coraz większą popularnością sklepów i aukcji internetowych wśród polskich internautów.

W 2007 roku o ponad 20 proc. wzrosła liczba internautek, które kiedykolwiek dokonały zakupów za pośrednictwem internetu. Podczas gdy w 2006 roku prawie co druga użytkowniczka internetu przyznawała, że kupuje towary w sieci, w 2007 roku na takie zakupy zdecydowało się już 61 proc. z nich. W sklepach internetowych kobiety zwykle kupują książki, płyty i filmy (74 proc.), natomiast na aukcjach internetowych odzież i biżuterię (60 proc.).

Źródło: Gemius SA, \”Kobieta w sieci, czyli polskie internautki w latach 2006-2007\”, gemiusReport, kwiecień 2008 r.

Kontynuuj czytanie
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Technologie

Made by Google 2019 – pozostałe nowości

Coś w podróż i coś dla domu.

Opublikowane

dnia

Gwiazdą konferencji były oczywiście tegoroczne flagowce, ale nie należy zapominać także o innych nowościach. Tym razem poznaliśmy leciutkiego laptopa Pixelbook Go, prawdziwie bezprzewodowe Pixel Buds i kilka urządzeń domowych z serii Nest. Poznaliśmy także datę premiery Google Stadia.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Google Pixel 4 i Pixel 4 XL oficjalnie

Z zaawansowanym aparatem fotograficznym.

Opublikowane

dnia

przez

Długo czekaliśmy na premierę tego smartfona – oto nowy flagowiec Google, Pixel 4 i Pixel 4 XL. Chociaż jego specyfikacja wyciekła do sieci już jakiś czas temu, dopiero na konferencji Made by Google 2019 poznaliśmy wszystkie informacje dotyczące telefonu i jego oprogramowania.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Fundacja Internet Archive udostępnia gry na MS-DOS do pobrania

Aż 2 500 tytułów z lat 80 i 90 do wyboru.

Opublikowane

dnia

Niektórzy czytelnicy na pewno pamiętają erę pierwszych gier na pecety. Stare platformówki, erpegi, puzzle i przygody tekstowe bywają jednak niemożliwe do uruchomienia na nowoczesnych komputerach, nawet za pomocą DOS-owych emulatorów. Na szczęście teraz możemy zagrać w nie za pośrednictwem Internet Archive.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Razer Blade 15 Advanced z optyczną klawiaturą

Wykorzystuje ona podczerwone czujniki.

Opublikowane

dnia

Klawiatury w laptopach dzielą się na dwie grupy: mechaniczne, które są głośne, ale żywotne, oraz te bardziej popularne, membranowe – pracujące cicho, chociaż dość szybko się zużywające. Razer właśnie dorzucił do tego zestawienia kolejny rodzaj przełączników, optyczne.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Ford i Audi prezentują system wirtualnej rzeczywistości do samochodu

Oparty na filmie Narzeczona Frankensteina.

Opublikowane

dnia

Wirtualna rzeczywistość w aucie to technologia, która zmieni dowolny przejazd w interaktywną przygodę – oczywiście o ile nie siedzimy na fotelu kierowcy. Ford, Audi Holoride i Universal Monsters zaprezentowali właśnie system rozrywki VR do samochodu.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne