Połącz się z nami

Newsy

Polacy tworzą ikony internetu

Opublikowane

dnia

W sieci załatwiamy mnóstwo spraw, szukamy rozrywki i informacji. Internet staje się w Polsce głównym medium. Czy w najbliższym czasie projekty typu Gadu-Gadu,
Nasza Klasa, Wykop czy Fruli.pl staną się ikonami polskiej cyberprzestrzeni?

Według danych CBOS 45 proc. Polaków regularnie korzysta z Internetu. Na tle średniej europejskiej to słaby wynik – w UE jesteśmy na dalekim 22 miejscu. Jest więc przestrzeń do nadrabiania zaległości. A jak wygląda aktywność Polaka – internauty dziś? 67 proc. badanych deklaruje, że Internet służy głównie jako źródło informacji oraz narzędzie do kontaktu z innymi. Większość osób pracujących przed komputerem nie wyobraża sobie pracy bez dostępu do Internetu i komunikatorów.

„Komunikatory internetowe są coraz popularniejsze, ponieważ ułatwiają kontakt, usprawniają pracę i pozwalają zaoszczędzić na rachunkach telefonicznych. Są dostępne i łatwe
w obsłudze. Z Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta. Mając nr GG możemy za darmo komunikować się tekstowo i głosowo z kilkoma milionami osób. To doskonała alternatywa dla telefonii i innych form kontaktu.” – powiedział Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG Network S.A.

Kolejna aktywność polskiego internauty to poszukiwanie rozrywki, czytanie plotek
i ciekawostek ze świata. Internetowi ciekawscy stanowią, aż 65 proc. badanych. Koncentrują się wokół serwisów społecznościowych jak Nasza Klasa, plotkarskich oraz portali bazujących na ciekawostkach w Internecie, np. wykop.pl. Ta grupa internautów współtworzy przestrzeń Web 2.0., czyli projekty internetowe, w których treści niemal w całości są generowane przez użytkowników.

„Wykop to jeden z najpopularniejszych serwisów Web 2.0 w Polsce. Co miesiąc odwiedza nas prawie 2,5 mln internautów, którzy mogą przeglądać najciekawsze linki z wielu kategorii. Wykopowicze to bardzo opiniotwórcza i aktywna społeczność, ludzi związanych z Internetem, zainteresowanych nowymi trendami i śledzącymi aktualne wydarzenia. To sprawia, że Wykop jest zawsze bieżącym odzwierciedleniem tego, czym żyje Polski Internet. Miedzy innymi właśnie za to Tygodnik „Przekrój” uhonorował nas tytułem „Fenomen roku 2008” – powiedziała Agnieszka Białobrzeska, Key Account Manager Wykop.pl

28 proc. polskich internautów bierze aktywny udział w aukcjach internetowych, takich jak np. Allegro lub fruli.pl. Według badań Megapanel PBI i Gemius, w 2008 roku aukcje internetowe odwiedziło ponad 8 mln użytkowników, którzy przeznaczyli na e-zakupy kwotę powyżej 10 mld złotych. Sektor ten, pomimo kryzysu, bardzo dynamicznie się rozwija.

„To preferencje i aktywność samych internautów tworzą ikony Internetu. W Polsce na miano ikon w sektorze e-commerce zasłużą te serwisy, które najlepiej spełnią oczekiwania swoich klientów. Co w praktyce oznacza, że zapewnią wysoką jakość obsługi, bezpieczeństwo, etyczne działanie i konkurencyjne ceny. W ten sposób buduje się popularność serwisu z jednej, a jego sukces z drugiej strony. Znając oczekiwania naszych użytkowników, ciągle wzbogacamy fruli.pl w nowe funkcje i możliwości, tak aby nasz serwis był przez nich najwyżej oceniany. Działamy konsekwentnie i dobrze, ponieważ w ciągu ostatnich kilku miesięcy odwiedziło nas ponad 3 miliony użytkowników.” – powiedziała Agnieszka Szymula, prezes zarządu Fruli sp. z o.o.

Na liście aktywności sieciowych kolejne miejsce zajmują usługi finansowe (korzysta z nich
46 proc. badanych). Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. Według danych Związku Banków Polskich, w samym marcu tego roku aż 7 mln klientów indywidualnych wykonało blisko 29 mln przelewów na łączną sumę 30 mld złotych.

Rosnący zasięg Internetu powoduje, że staje się on najważniejszym medium. W wielu wskaźnikach wyprzedza telewizję – np. w kategorii dostawcy rozrywki i informacji. Według Gemius telewizja jako źródło rozrywki wskazywana jest przez 29 proc. respondentów, podczas gdy na Internet wskazuje aż 52 proc. badanych.

Co w przyszłości?

Z pewnością umocni się obserwowany dziś trend rosnącej popularności społeczności internetowych. Obecnie największe w Polsce portale informacyjne tracą użytkowników na rzecz projektów Web 2.0. Dynamicznie rozwija się sektor e-commerce i aukcji internetowych. Reklamodawcy przeznaczają też coraz większe udziały budżetów marketingowych na różne formy reklamy w sieci. Według ostatnich badań portal społecznościowy, Nasza-Klasa.pl, był na 3 miejscu pod względem popularności witryn (zaraz pod Google.pl oraz Onet.pl).

W sieci będziemy spędzać coraz więcej czasu. Przestrzeń ta pozwoli nam załatwiać wiele spraw urzędowych, robić zakupy, zamawiać usługi, oglądać telewizję. Sieć dostarczy coraz lepsze narzędzia do komunikacji, co będzie miało wpływ na sposoby budowania relacji ze znajomymi. W przyszłości przeciętny Polak spędzać będzie w Internecie co najmniej kilka godzin dziennie. P

Kontynuuj czytanie
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Technologie

Under Armour prezentuje kolekcję ubrań dla kosmicznych turystów

Przeznaczona dla osób korzystających z usług Virgin Galactic.

Opublikowane

dnia

Pozaziemskie wyprawy wakacyjne to póki co marzenie, ale już wkrótce ma ono być bliższe realizacji. Prace nad projektami SpaceX, Blue Origin i Virgin Galactic postępują na tyle szybko, że niektórzy producenci postanowili już wejść na rynek kosmicznych gadżetów, na przykład odzieżowa marka Under Armour.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Samsung Galaxy S10 z błędem czytnika linii papilarnych

Aktualizacja eliminująca błąd jest już w przygotowaniu.

Opublikowane

dnia

Zabezpieczenia biometryczne to jedne z najbardziej niezawodnych sposobów na ograniczenie osobom trzecim dostępu do naszych urządzeń. Czasami jednak i w nich pojawiają się różne błędy obniżające skuteczność ochrony. Jeden z nich wykryto właśnie we flagowym smartfonie Galaxy S10.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Analogue prezentuje nową, kieszonkową konsolę retro Pocket

Odpalimy na niej gry z GameBoya, GBC, GBA i nie tylko.

Opublikowane

dnia

Konsole retro przeżywają prawdziwy renesans. Oprócz ich oficjalnych reedycji zaprojektowanych przez ich oficjalnych producentów, na rynek trafiają także konstrukcje zewnętrznych deweloperów. Jednym z ich jest Analogue, które tym razem zdecydowało się na przywrócenie do życia Game Boya.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

XC40 Recharge – pierwszy „elektryk” od Volvo

Pierwszy etap na drodze do całkowitej neutralności klimatycznej producenta.

Opublikowane

dnia

Elektryczne samochody znajdują się w ofercie większości popularnych marek. Do niedawna wyjątkiem wśród nich było Volvo, które dopiero dziś zaprezentowało swojego pierwszego elektrycznego crossovera XC40 Recharge. W najbliższych latach producent planuje wprowadzenie kolejnych modeli.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Technologie

Made by Google 2019 – pozostałe nowości

Coś w podróż i coś dla domu.

Opublikowane

dnia

Gwiazdą konferencji były oczywiście tegoroczne flagowce, ale nie należy zapominać także o innych nowościach. Tym razem poznaliśmy leciutkiego laptopa Pixelbook Go, prawdziwie bezprzewodowe Pixel Buds i kilka urządzeń domowych z serii Nest. Poznaliśmy także datę premiery Google Stadia.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne