Ponaddwukrotny wzrost liczby użytkowników odnotował w ostatnim miesiącu Blip.pl – polski serwis mikroblogowy. Jego amerykański odpowiednik Twitter.com odniósł w USA wielki sukces. Mikroblogowanie staje się modne także w Polsce.
Popularność Blipa z dnia na dzień jest coraz większa. Polacy chętnie informują przyjaciół o tym, jak spędzają czas i czym się aktualnie interesują. Blipują też o ciekawych wydarzeniach, jakich są świadkami.
Blip to blog, na którym zapisujesz to, co właśnie robisz i dzięki któremu jesteś w stałym kontakcie z grupą znajomych – to krótka definicja Blipa, którą można przeczytać na stronie głównej serwisu. W ciągu miesiąca liczba Blipujących zwiększyła się o…200 tys. osób!
Użytkownicy codziennie wysyłają ok. 30 tysięcy krótkich wiadomości, czyli tzw. blipnięć. Ich tematyka jest przeróżna, w zależności od tego, co robi Blipujący w momencie wysyłania wiadomości na swój kokpit w serwisie. Zasada jest jedna – wiadomość jest krótka, nie może przekroczyć liczby 160 znaków (czyli jedna wiadomość może mieć tyle znaków, ile mieści tradycyjny SMS). Blip umożliwia relację na żywo i dzielenie się wiadomościami z wieloma użytkownikami jednocześnie. Jako medium umożliwia świadkom ciekawych wydarzeń szybki przekaz informacji i jest cennym narzędziem np. w dziennikarstwie obywatelskim.
W czerwcu przekroczymy 6 mln przesłanych wiadomości – prognozuje Marcin Jagodziński z GG Network, współtwórca serwisu Blip.pl – Największe natężenie wysyłanych wiadomości obserwujemy w czasie rozmaitych wydarzeń: sportowych, politycznych czy medialnych, są one na bieżąco komentowane przez Blipujących.
Użytkownicy korzystają z Blipa na wiele sposobów: najwięcej, bo 45% wiadomości nadawanych jest przez stronę WWW, 30% przez komunikatory – z czego większość przez Gadu-Gadu – i ponad 20% z rozmaitych aplikacji napisanych przez użytkowników Blipa.
Profile na Blipie zakładają znani politycy, sportowcy, media, stowarzyszenia. W czasie aktualnie trwającej kampanii przed wyborami do europarlamentu polityk Janusz Lewandowski udzielił na Blipie pierwszego wywiadu na żywo. Tenisiści: Marcin Matkowski i Mariusz Frystenberg relacjonowali każdego dnia przebieg turnieju Rolland Garros, w którym brali udział. Krótkie wiadomości w serwisie codziennie pojawiają się na kokpitach redakcyjnych m.in.: serwisu Wyborcza.pl, telewizji TVN Warszawa, czy tygodnika Przekrój.
MagazynyInternetowe też mają swoje konto na Blipie: http://magazynyinternetowe.blip.pl