Netia, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, wybrała
Ogicom do dalszej obsługi klientów korzystających z usług hostingowych. Jak
informują zarządy obu firm, wszystkie zmiany zostają przeprowadzone przede
wszystkim z myślą o użytkownikach.
Z końcem czerwca br. firma Ogicom przejęła działalność hostingową prowadzoną przez
Netię. Jak wyjaśnia Artur Dominiak, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania
Produktami w Netii: – Naszym priorytetem jest świadczenie i rozwój wysokiej jakości
usług głosowych i internetowych, a zatem sztandarowych produktów firmy. Stąd
decyzja o przekazaniu interesów klientów korzystających z hostingu pod opiekę firmy
Ogicom posiadającej wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu tego typu rozwiązań.
Współpraca oznacza migrację do Ogicom ok. 15 tysięcy klientów Netii korzystających
do tej pory z usług hostingowych tego operatora. Krzysztof Szyszka, prezes spółki
Ogicom, mówi o kulisach współpracy: – Netia bardzo poważnie podeszła do kwestii
wyboru dostawcy rozwiązań hostingowych dla swoich klientów. Ogicom okazał się
najlepszy z kilku powodów, z których najważniejszymi było indywidualne podejście do
klientów, zaawansowane zaplecze technologiczne, a także ustabilizowana sytuacja na
rynku połączona z doświadczeniem w przejmowaniu biznesów hostingowych. Mimo że
Ogicom ma na swoim koncie już ok. 20 takich operacji, obie firmy przez ponad pół roku
starannie przygotowywały się do procesu, aby uczynić go maksymalnie przyjaznym dla
użytkowników.
Co w praktyce oznaczają wprowadzane zmiany? Klienci Netii zyskają nowego dostawcę
usług a poza szczególnymi wypadkami cena zostanie zachowana na identycznym
poziomie. Korzyściami dodatkowymi będzie dostęp do indywidualnego doradcy,
który zostanie przypisany każdemu z nowych klientów oraz większa kompleksowość
usług, jeżeli chodzi o produkty pomagające w skutecznym rozwoju biznesu w sieci.
Należą do nich m.in.: strony i sklepy internetowe, pozycjonowanie czy backup danych
online, a to wszystko przy wsparciu ultranowoczesnego Data Center w Poznaniu.
– Ogicom jest przygotowany zarówno organizacyjnie, jak i technicznie na przyjęcie
nowych klientów. Do tej pory z usług firmy skorzystało ok. 20 tysięcy firm i
użytkowników, więc kolejne 15 tysięcy bez wątpienia stanowi wyzwanie. Mieliśmy jednak
czas i zasoby, żeby się na nie dobrze przygotować – uspokaja Krzysztof Szyszka.
Obie firmy powzięły istotne kroki dla sprawnego przeprowadzenia tej operacji. Migracja
odbywać się będzie małymi partiami przy pomocy sprawnego łącza dedykowanego
zapewnionego przez Netię, a wszelkie działania wsparte zostaną właściwą kampanią
informacyjną w mediach i za pośrednictwem infolinii obu partnerów. Ogicom przygotował
dodatkowo filmy instruktażowe dla nowych klientów, które ułatwią zapoznanie się ze
wszystkimi zmianami.
Klienci, którzy chcą uzyskać więcej informacji na temat podjętej współpracy mogą
kontaktować się z Biurami Obsługi Klienta obu firm. Dodatkowo, doradcy Ogicom (801
644 266, www.ogicom.pl) odpowiadają na wszystkie pytanie związane z nową umową.