Przedświąteczny szczyt zakupów, który sklepy internetowe odnotowują już w połowie listopada, rozpoczął się w tym roku z kilkudniowym opóźnieniem. Mimo nienajlepszych prognoz gospodarczych wzrost sprzedaży jest porównywalny z poprzednimi latami i jeśli się tylko utrzyma, firmy internetowe powinny zaliczyć go do udanych.
Terminowość wysyłek zamówionych produktów jest zawsze newralgicznym punktem w działalności każdego
sklepu internetowego, co szczególnie mocno widoczne jest w okresie przedświątecznym. \”Obecnie kurierzy
realizują zamówienia w terminie, a my sugerujemy klientom wybór jednego z kilku oferowanych sposobów
dostarczenia przesyłki\” – mówi Bartłomiej Zarębski, dyrektor marketingu Stereo.pl S.A. \”Jeśli jednak chcemy,
żeby zamówione prezenty dotarły na czas, trzeba składać zamówienia już teraz, a nie na tydzień przed Wigilią.
Zaoszczędzi to niepotrzebnych nerwów\” – dodaje Zarębski.
\”Jeśli spowolnienie gospodarcze nie będzie głębokie, może to wręcz działać na korzyść całej branży
e-commerce, gdyż będzie skłaniało konsumentów do poszukiwania niższych cen. Jeśli sklepy internetowe będą
oferowały wysoką jakość obsługi i tak jak dotychczas niższe ceny oraz szybko będą dostarczały zamówiony towar,
to mogą zdobyć w tym okresie wielu nowych klientów\” – mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Dyrektor
Departamentu Analiz Ekonomicznych Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. \” Jeśli jednak
spowolnienie gospodarcze pogłębi się, odczują to wszystkie dziedziny gospodarki, w tym także
e-commerce\”.