Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Internet Maker

Jak ocenić potencjał strony WWW?

Prowadząc biznes w internecie chcielibyśmy często móc porównać swój serwis z konkurencją, jak również określić potencjał rozwoju tego biznesu. Jak wygląda potencjał rozwoju naszej strony internetowej i jaką część tego potencjału już wykorzystujemy?

W zebraniu takich danych pomocne okażą się darmowe aplikacje, które są ogólnie dostępne w sieci.

Ad Planner

https://www.google.com/adplanner

Ad Planner jest narzędziem udostępniającym dane na temat używalności witryn internetowych. Za pomocą tego narzędzia możemy sprawdzić, jakie inne strony internetowe z naszej i pozostałych kategorii odwiedzają użytkownicy naszej witryny internetowej. Dane te są dostępne nawet dla stosunkowo niedużych stron internetowych.

Przy przeszukiwaniu witryn w obrębie Ad Plannera możemy definiować:

  • język użytkowników,
  • kryteria geograficzne użytkowników,
  • filtrowanie rezultatów do tych użytkowników, którzy odwiedzali określone strony internetowe,
  • filtrowanie rezultatów do tych użytkowników, którzy wyszukiwali określonych słów kluczowych,
  • filtrowanie rezultatów do określonej kategorii stron internetowych,
  • filtrowanie rezultatów do tych witryn, które wyświetlają reklamy Google AdSense.

Analizując używalność określonej witryny internetowej możemy nie tylko zdobyć informacje o przybliżonej ilości użytkowników, ilości odsłon, średnim czasie na użytkownika, ale również sprawdzić typ użytkownika, który odwiedza tę stronę internetową.

Narzędzie propozycji słów kluczowych

https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal

Narzędzie propozycji słów kluczowych pokazuje dane o ilości wyszukiwań słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Za pomocą tego narzędzia możemy sprawdzić potencjał słów kluczowych i ich synonimów w Google. Poprzez tę informację możemy dowiedzieć się, dla jakich słów kluczowych najlepiej jest optymalizować nasz serwis internetowy. A także jaka jest konkurencyjność tych słów kluczowych.

Narzędzie ułatwia również uzyskiwanie informacji na temat sezonowości słów kluczowych. Pokazywane są miesiące z najwyższą ilością zapytań, jak również rozkład tych wyszukiwań na przestrzeni całego roku.

Insights for Search

http://www.google.com/insights/search/

Insights for Search jest narzędziem, które pokazuje informacje na temat wyszukiwań użytkowników wyszukiwarki Google. Może ono mieć szczególne zastosowanie przy kampaniach reklamowych w wyszukiwarkach, a dokładniej przy:

  • poszukiwaniu nowych słów kluczowych,
  • odczytywaniu trendów w sposobie wyszukiwania produktów i usług przez użytkowników,
  • obserwowaniu popularności słów kluczowych w różnych regionach Polski i świata.

Za pomocą tego narzędzia możemy poszukiwać nowych obszarów rozwoju aktywności marketingowych dla naszej witryny w wyszukiwarkach oraz sprawdzać, czy właściwie alokujemy swoje zasoby w tych działaniach.

Google Trends

http://www.google.com/trends

Google Trends jest serwisem, który pozwala sprawdzić rozwój wyszukiwania słów kluczowych w Google na przestrzeni czasu. Poprzez to jest on bardzo dobrym uzupełnieniem wcześniej opisywanego Insights for Search.

W Google Trends dane możemy filtrować na podstawie:

  • kryterium językowego,
  • kryterium geograficznego (np. do terytorium województwa mazowieckiego),
  • zakresu czasu (np. marzec 2007 roku).

Google Trends świetnie się sprawdza przy sprawdzaniu potencjału słów kluczowych, określaniu sezonowości ich wyszukiwania, definiowaniu najlepszego rynku dla naszych produktów i usług.

Google Trends for websites

http://trends.google.com/websites

Google Trends for websites jest narzędziem, w obrębie którego możliwe jest sprawdzenie trendów w odwiedzalności witryn internetowych. Dane przedstawiają estymacje dotyczące unikalnych użytkowników odwiedzających serwis w ciągu jednego dnia. Usługa umożliwia jednoczesne porównanie używalność do 5 witryn internetowych.

W obrębie danych pokazywanych w narzędziu można znaleźć również informacje na temat innych witryn i słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników sprawdzanej przez nas witryny (kolumny „Also visited” i” Also searched for” ).

Podsumowanie

Rozwijając swoją stronę internetową, warto poświęcić trochę czasu na określenie pozycji swojej strony internetowej na tle konkurencji. Wiedza na temat rozwoju rynku i naszych konkurentów pozwoli nam lepiej zarządzać naszymi zasobami. Im więcej danych mamy przed podejmowanie decyzji, tym większe jest prawdopodobieństwo, że ta decyzja przyczyni się do rozwoju naszego biznesu.

Może cię też zainteresować

Newsy

Kilka nowych widżetów, przypomnienia dla rodzin i wiele więcej.

Newsy

Pierwsze smartfony oparte o układ Tensor.

Newsy

Na chwilę obecną Google zdecydowało się jedynie na opublikowanie kodu.

Newsy

Łatwiejsze zakupy oraz możliwość wyszukiwania za pomocą słów i obrazu jednocześnie.