Autor przybliża proces powstawania gier w oparciu o technologię Java 2 Micro Edition (J2ME).
Autor: Janusz Grzyb
Format: B5, stron: 272 Ocena: 5/6 |
Współczesne telefony komórkowe pełnią m.in. rolę konsoli do gier. Pozycje zapewniające dobrą rozgrywkę nabędziemy w licznych firmach specjalizujących się w ich dystrybucji.
Możemy też spróbować stworzyć je samodzielne, korzystając z porad zawartych w prezentowanej książce. Jej autor przybliża proces powstawania gier w oparciu o technologię Java 2 Micro Edition (J2ME). Wyjaśnia, jakie narzędzia są potrzebne do rozpoczęcia pracy.
Uczy zasad tworzenia interfejsu użytkownika, po czym przystępuje do omówienia prostych technik wykorzystywanych do uzyskania efektu trójwymiarowego labiryntu. Kolejnym krokiem jest zapoznanie czytelnika z interfejsem programistycznym Java Mobile 3D. Za jego pośrednictwem można generować efektowną grafikę trójwymiarową na urządzeniach mobilnych.
Na uwagę zasługuje również rozdział przybliżający tajniki tworzenia gier sieciowych opartych o technologię Bluetooth. Autor prezentuje też przykład praktycznego wykorzystania przekazywanej przez niego wiedzy, w postaci gry z trójwymiarową oprawą graficzną, oferującej możliwość prowadzenia rozgrywek wieloosobowych.