Co drugi (47,35 proc.) internauta odwiedził w czerwcu 2008 strony z grami on-line. Większość z nich to mężczyźni. Takie wnioski dostarcza badanie Megapanel PBI/Gemius.
Strony z grami on-line cieszą się wśród internautów dużym zainteresowaniem. W czerwcu 2008 r. witryny te zanotowały ponad 7 mln użytkowników. Większość z nich (53,08 proc.) stanowili mężczyźni. Co więcej, przeznaczyli oni na granie on-line średnio więcej czasu w miesiącu (6 godzin 21 minut) niż kobiety (4 godziny 18 minut).
Internauci odwiedzający strony z grami on-line to przede wszystkim najmłodsi użytkownicy sieci. Analiza affinity index w wybranych grupach wiekowych pokazuje, że strony te cieszą się największą popularnością wśród internautów w wieku 7-14 lat (affinity index – 165,35) oraz 15-24 lat (affinity i ndex – 116,74). Dla porównania, najmniej zainteresowane tematem były osoby w wieku 55 lat i więcej (affinity index – 58,75).
W rankingu najpopularniejszych stron z grami on-line pod względem średniego miesięcznego czasu na użytkownika prym wiedzie witryna Travian.pl. W czerwcu 2008 statystyczny internauta spędził na niej aż 7 godzin 19 minut. Drugie miejsce zajął Ikariam.pl (średni czas na użytkownika – 6 godzin 37 minut), trzecie przypadło grze internetowej Plemiona.pl (średni czas na użytkownika – 4 godziny 40 minut).
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2008
Affinity index – dopasowanie użytkownika grupy celowej na wybranych witrynach w stosunku do dopasowania polskich użytkowników grupy celowej w całym internecie.