Firma Google stara się naprawić skutki jednej z największych w historii Gmail’a awarii. Kilkadziesiąt tys. użytkowników straciło dostęp do archiwum korespondencji lub nie mogło zalogować się do swoich skrzynek pocztowych.
Google wciąż pracuje nad odzyskaniem danych utraconych podczas wczorajszej awarii Gmail’a. Część kont jest już w pełni funkcjonalnych, ale znaczna część poszkodowanych użytkowników będzie musiała poczekać jeszcze kilka godzin by uzyskać dostęp do swojej korespondencji mailowej.
Ben Treynor, wiceprezes Google ds. technicznych napisał: Jest nam bardzo przykro. Dobra wiadomość jest taka, że e-maile nie zostały bezpowrotnie utracone i przywróciliśmy dostęp do wielu poszkodowanych kont. Trwało to dłużej niż oczekiwaliśmy, ale robimy postępy i wszystko wróci do normy w najbliższym czasie.
Źródłem awarii miała być aktualizacja oprogramowania, która zawierała błąd powodujący przenoszenie danych pomiędzy różnymi centrami danych.