Jak informuje najnowszy raport \”Stan sieci mobilnej\” opublikowany dzisiaj przez firmę Opera Software Brazylia, Meksyk i Wenezuela to państwa wiodące w Ameryce Południowej, jeżeli chodzi o wdrażanie mobilnego Internetu. Raport podaje także dziesięć najbardziej popularnych stron internetowych w oparciu o liczbę unikalnych odwiedzin, w każdym z czołowych państw południowoamerykańskich.
W
większości państw na pierwszym miejscu znajduje się Google, za którym
podążają niektóre z najpopularniejszych serwisów sieci społecznościowych.
Raport firmy Opera \”Stan sieci mobilnej\”, publikowany co miesiąc, jest
dostępny dla wszystkich pod adresem http://www.opera.com/mobile_report/, w
formatach HTML i PDF (tylko w jęz. angielskim).
lipcowe statystyki ujawniają ponadto, że mobilny Internet kontynuuje swoją
ekspansję na całym świecie. Liczba osób korzystających z Opery Mini,
najpopularniejszej na świecie mobilnej przeglądarki internetowej, z której
miesięcznie korzysta niemal 16 milionów unikalnych użytkowników, wzrosła w
ciągu miesiąca o niemal 10%, podczas gdy liczba wyświetleń stron wzrosła w tym samym okresie
o prawie 16%.
\”Cieszymy się, widząc tak znaczący wzrost i zainteresowanie dostępem do
Internetu za pośrednictwem telefonów komórkowych na całym świecie,\”
powiedział Jon von Tetzchner, prezes zarządu firmy Opera. \”Tempo wdrażania
tej technologii w Ameryce Łacińskiej szybko rośnie. Są dwie przyczyny tego
wzrostu. Po pierwsze, konsumenci chętnie kupują pakiety danych, ze względu
na oszczędności związane z kompresją danych oferowaną przez Operę Mini.
Dzięki niej mogą przeglądać więcej stron internetowych.
Po drugie, 80% telefonów w Ameryce Południowej obsługuje lekkie przeglądarki internetowe.
Zapewnienie tym konsumentom lepszych wrażeń z korzystania z Internetu
zwiększa zarówno zainteresowanie, jak i tempo wdrażania sieci mobilnej.
Operatorzy w Ameryce Południowej podjęli się obecnie wprowadzania w życie
ambitnych strategii związanych z mobilnym Internetem, ponieważ zdali sobie
sprawę z korzyści biznesowych i zwiększonych zysków wynikających z faktu
oferowania swoim klientom możliwości przeglądania pełnych treści stron
internetowych\”.