Telefonia Dialog, jeden z wiodących alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, wybrała konwergentny system taryfikacji on-line Alcatela-Lucenta do realizacji usług świadczonych w modelu wirtualnego operatora sieci mobilnej (MVNO – Mobile Virtual Network Operator).
Rozwiązanie 8610 Instant Convergent Charging (ICC) firmy Alcatel-Lucent, bazujące na otwartej platformie usługowej OSP (Open Services Platform), umożliwi Telefonii Dialog rozbudowę oferty usług konwergentnych o mobilne usługi typu prepaid i postpaid. Alcatel-Lucent zintegruje również platformę z siecią szkieletową operatora komórkowego, na którego infrastrukturze opierają się usługi mobilne Dialogu.
\”Dialog zamierza stać się liderem na rynku usług konwergentnych wśród niezależnych operatorów w Polsce. Jako jedna z wiodących marek na polskim rynku telekomunikacyjnym jesteśmy w dobrej pozycji wyjściowej do integracji oferowanych przez nas usług stacjonarnych, internetowych i multimedialnych z usługami mobilnymi i stworzenia konwergentnego pakietu typu quadruple-play\”, powiedział Piotr Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Telefonii Dialog. \”Wybraliśmy ofertę Alcatela-Lucenta, ponieważ jesteśmy przekonani, że ta platforma MVNO zapewni nam wydajność, funkcjonalność i elastyczność niezbędną do stworzenia atrakcyjnych i niezawodnych usług dla naszych klientów. Ważny był również fakt, że Alcatel-Lucent posiada referencje wiodącego integratora systemów telekomunikacyjnych, a są to umiejętności o kluczowym znaczeniu dla tego projektu.\”
\”Zawarte porozumienie jest strategiczne z punktu widzenia współpracy Alcatela-Lucenta z Dialogiem w dziedzinie tak istotnej dla tego operatora, jak usługi konwergentne. Jesteśmy dumni z faktu, że możemy pomóc w realizacji zasadniczej części strategii Dialogu,\” powiedział Andrzej Dulka, Prezes Zarządu Alcatel-Lucent Polska. \”Nasza platforma MVNO spełnia wymagania i odpowiada dalszym planom Dialogu. Umożliwia stworzenie zaawansowanej i elastycznej oferty usług mobilnych, szybkie wprowadzenie jej na rynek, jak również powiązanie jej z innymi usługami w celu spełnienia rosnących potrzeb klientów.\”