W ostatnich dniach firma Google zmieniła sposób \”klikania\” w reklamy. Znane użytkownikom reklamy – boksy, ukazujące się po prawej stronie wyników w wyszukiwarce Google już nie będą w pełni klikalne.
Do tej pory reklamy AdSense umieszczane w boksach, były klikalne bez względu, w który fragment boksu się kliknęło. Obecnie aktywny jest adres URL i tytuł w takiej reklamie.
Na blogu Google (http://googlepolska.blogspot.com/2007/11/nowy-format-reklam-redukcja.html), Małgorzata Szukalska podkreśla, że wprowadzona zmiana ma zminimalizować przypadkowe kliknięcia na reklamy. Jej zdaniem na tego typu reklamę będą klikać tylko faktycznie zainteresowani internauci, a skorzystają na tym również reklamodawcy.
Czy faktycznie taka zmiana okaże się korzystna, a także jakie może przynieść skutki, szczególnie finansowe (zarówno dla reklamodawców jak i samego Google) trudno ocenić.
Zajrzyj również na: http://googlepolska.blogspot.com/2007/11/nowy-format-reklam-redukcja.html)
Źródło: WWW