Internet to dziś niezbędny kanał sprzedaży dla producentów i dystrybutorów hurtowych. Startująca z końcem kwietnia wielobranżowa platforma B2B Online jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i wymagania uczestników rynku hurtowego.
Platforma B2B Online (www.b2bonline.pl) to mówiąc najprościej: dostawcy i odbiorcy hurtowi zgromadzeni w jednym miejscu. Bardziej szczegółowo: B2B Online jest wirtualnym rynkiem, na którym producenci, importerzy, dystrybutorzy oraz inni dostawcy hurtowi wystawiają swoją ofertę produktów dla hurtowych odbiorców np. sklepów internetowych, sklepów detalicznych, resellerów.
Stronami handlu hurtowego na platformie są firmy – po jednej stronie: sprzedawcy, producenci, dystrybutorzy, hurtownicy – po drugiej: odbiorcy biznesowi, resellerzy, sklepy internetowe oraz detaliczne. W pierwszej kolejności założyciele platformy skupiają się na pozyskaniu ofert dostawców hurtowych z takich branż jak: IT, AGD/RTV, artykuły biurowe/sprzęt biurowy, fotografia. W późniejszym etapie katalog wzbogacą kolejne branże.
B2B Online proponuje adresatom platformy prezentację swojej oferty w oparciu o system zamknięty, czyli taki, który dostępny jest tylko dla zarejestrowanych podmiotów gospodarczych. Dane zatem nie są upubliczniane przypadkowym internautom. Ponadto, platforma B2B Online wyposażona jest w mechanizmy zapewniające każdemu dostawcy możliwość „autoryzacji odbiorców”, dzięki czemu mogą udostępniać swój katalog produktów tylko wybranym, autoryzowanym odbiorcom. Inne atuty wyróżniające B2B Online to łatwa aktualizacja wystawionych produktów gwarantująca bieżące, rzeczywiste dane o dostępności towaru w magazynie czy brak prowizji za przeprowadzane na platformie transakcje.