Pozycjonowanie serwisów WWW jest jednym z czynników, od którego zależy popularność witryny. To właśnie wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych sprawia, że więcej osób odwiedza daną stronę czy sklep w sieci. To tłumaczy, dlaczego umiejętność pozycjonowania jest w cenie.
Książka Shari Thurow jest podręcznikiem przeznaczonym zarówno dla projektantów, programistów, specjalistów od marketingu jak i osób, które prowadzą własne serwisy. Autorka przedstawia sposoby na tworzenie lepszych witryn, które łatwiej będzie wypromować w wyszukiwarkach internetowych.
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II
Autor: Shari Thurow
Helion 2008
Cena: 47 zł
Przemyślana struktura i optymalizacja witryny jeszcze przed nadaniem jej ostatecznego kształtu, to duża oszczędność, ale też ogromne ułatwienie w procesie pozycjonowania. To właśnie na tych aspektach skupia się głównie autorka. Książkę warto czytać od samego początku do końca, bowiem jej układ dokładnie odzwierciedla prace, jakie powinno się prowadzić projektując czy przebudowując stronę WWW.
Pierwsze rozdziały traktują o zagadnieniach związanych z budową strony. Każdy temat został dokładnie omówiony i opisany ciekawymi przykładami, które najlepiej ilustrują zadany problem. Sporo miejsca poświęcono także optymalizacji dokumentów nietekstowych, takich jak grafika, pliki audio oraz wideo.
Kolejna część książki opisuje wszystkie działania, jakie należy wykonać już po uruchomieniu własnego serwisu. Znajdziemy tutaj porady dotyczące zgłaszania stron do katalogów, ale nie brak tez odpowiedzi na problemy związane z duplicate content, przekierowaniami czy maskowaniem. Na koniec poruszona została kwestia cofnięcia kary za spamowanie wyszukiwarek.
Podsumowując, książka powinna zostać przeczytana przez każdego, kto ma zamiar wypromować swoją stronę w wyszukiwarkach, ale i nie tylko. Pokazuje bowiem, jak zadbać o optymalizację witryny, co okaże się pomocne dla każdego webmastera, a nie tylko dla osób zajmujących się pozycjonowaniem.