Zakupy w internecie to często dla zaganianych rodziców jedyny rozsądny wybór. Obecnie można bez problemu wybrać w sieci dowolne artykuły dla dzieci, ze szczególnym wskazaniem na ubrania i zabawki.
To jednak nie koniec. E-sklepy o miło kojarzących się nazwach, wśród których przoduje nawiązanie do słowa \”bobas\”, to także doskonałe miejsce na zakup również drogiego sprzętu, takiego jak np. foteliki samochodowe. Nie zmienia to jednak faktu, że w ofercie sklepów internetowych zdecydowanie dominują ubranka dla dzieci. Tym samym przecierają one mimochodem szlak dla e-sklepów z odzieżą dla dorosłych, które wciąż nie cieszą się w sieci taką popularnością.
Co ciekawe, aż cztery sklepy z naszego zestawienia otrzymały po 9 punktów (na 10 możliwych). Inne także nie pozostały daleko w tyle. Standardem stała się już obsługa płatności szybkimi przelewami i kartami kredytowymi. Podobnie rzecz się ma z możliwością wysłania zamówionego towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, co ma znaczenie szczególnie w przypadku bardziej kosztownych zakupów (np. wózków dziecięcych).
Dziwi jedynie częsty brak opcji komentowania i oceniania dostępnych na stronach produktów. Młodzi rodzice lubią wymieniać się swoimi doświadczeniami na forach internetowych, zatem wydaje się, że korzystaliby z takiej funkcji nad wyraz chętnie.
Wyróżnienie przyznajemy sklepowi BabyStyle. pl (http://www.babystyle.pl). Oprócz bogatej oferty i przystępnej strony WWW, internauci docenią specjalny program lojalnościowy. Szykowana jest także galeria zdjęć pociech klientów sklepu.
Na aukcjach
Serwis aukcyjny Allegro.pl przeznaczył na artykuły dziecięce oddzielną kategorię
\”Dla Dzieci\” (http://allegro.pl/11763_dla_dzieci.html). Znalazły się w niej m.in. artykuły szkolne, odzież, wózki i foteliki oraz oczywiście zabawki.
Razem ponad 200 tys. przedmiotów. Podobnie postąpił eBay.pl (http://dla-dzieci.ebay.pl). Szczególnie w przypadku odzieży oba serwisy zastosowały przejrzysty podział podkategorii. Dzięki temu ubrania można wyszukiwać wedle rozmiaru oraz przeznaczenia – dla dzieci młodszych lub starszych.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze
wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.