Prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem serwisów aukcyjnych może być dobrym pomysłem na okazjonalne pozbywanie się niepotrzebnych przedmiotów, jak i na prowadzenie regularnej działalności gospodarczej.
Autor: W. Kyciak, B. Krupowicz, Tytuł oryginału: Allegro. Jak Format: B6, stron: 184 Ocena: 5/6 |
Niezależnie od planów związanych z systemami aukcyjnymi warto poznać zasady ich funkcjonowania, techniki wspomagające sprzedaż oraz posunięcia sprzyjające właściwej obsłudze nabywców. Początkującym internautom pozyskiwanie tego typu informacji ułatwi lektura prezentowanej publikacji.
Istotny wpływ na jakość treści zgromadzonych w książce ma fakt, iż jest ona dziełem praktyków. Wojciech Kyciak jest znany jako doradca w dziedzinie ecommerce i autor książki „Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy”, natomiast dwaj współautorzy prowadza firmę zajmującą wysoka pozycje w rankingu tysiąca największych sprzedawców handlujących na Allegro. Na wstępie czytelnicy poznają zalety i wady sprzedaży na aukcjach internetowych, po czym otrzymują wskazówki pomocne w szacowaniu zysków, ustalaniu strategii cenowych i rejestracji konta w Allegro.
Dowiadują się jak definiować zasady obowiązujące na ich aukcjach, w jaki sposób tworzyć strony aukcji i własna wizytówkę oraz jak przygotować list do klientów. Autorzy dzielą się tez doświadczeniami związanymi z dodatkowymi opcjami Allegro, oferowaniem produktów komplementarnych oraz obsługa klienta.
Odnoszą się także do kwestii rodzaju płatności, wysyłki towaru, obsługi posprzedażowej i technik zdobywania stałych klientów. Warto tez zwrócić uwagę na porady związane z zagadnieniami, które maja istotne znaczenie w skutecznym rywalizowaniu z konkurencja.
Książka jest kierowana do początkujących internautów, którzy nie maja doświadczenia w tym zakresie lub jest ono ograniczone do pojedynczych transakcji. Ta grupa odniesie z lektury największe korzyści. Zyska świadomość tego, co oferują sprzedawcom serwisy aukcyjne i jak efektywnie prowadzić sprzedaż za pośrednictwem tego kanału dystrybucji. Szkoda, ze autorzy nie pokusili się o zaprezentowanie aspektów prawnych tego typu działalności, ze szczególnym uwzględnieniem zobowiązań wobec fiskusa.
Osoby regularnie handlujące na Allegro nie uzyskają z tej pozycji zbyt wielu nowych informacji, dlatego powinny szukać publikacji specjalistycznych, poświęconych np. sprzedaży i budowie relacji z klientami.