W ramach serii „Edukacja medialna” ukazała się pozycja przybliżająca dynamicznie zmieniające się oblicze mediów w dobie internetu.
Autorzy: Format: B5, stron: 284 Ocena: 5/6 |
Jej autor wyraźnie podkreśla, że w ramach cyfrowej rewolucji nie doszło do zastąpienia starych mediów nowymi formami przekazu. Mamy natomiast do czynienia z konwergencją, która objawia się poprzez coraz bardziej skomplikowane interakcje miedzy tym co stare i dobrze znane a nowościami.
Zjawiska zachodzące na rynku medialnym są interpretowane w kontekście społecznym, kulturowym, technologicznym i ekonomicznym. Czytelnicy dowiadują się, w jaki sposób mogą nabywać nowe umiejętności poprzez efektywne korzystanie z zasobów medialnych.
Książka porządkuje pojęcia niezbędne do prowadzenia szerokiej dyskusji o zachodzących zmianach, a ponadto przybliża szereg praktycznych przykładów ilustrujących owe zmiany. Ułatwia tym samym zrozumienie procesów kształtujących wizerunek internetu, prasy, telewizji oraz gier komputerowych.