Profesjonalny sprzęt do ćwiczeń i uprawiania turystyki bywa – z wyjątkiem sezonowego boomu na narty, rowery i namioty – ciężko dostępny w zwykłych sklepach. Wydawałoby się zatem, że strony internetowe będą wprost porażać bogactwem takiego asortymentu…
Owszem, ta tradycyjna zaleta internetowego handlu potwierdza się i tym razem. Lecz uczucie niedosytu pozostaje.
Okazuje się bowiem, że dobrych sklepów jest w porównaniu z innym branżami niewiele. Jak na dłoni widać tutaj błędy, które kilka lat temu popełniała doświadczona dzisiaj multimedialno-fotograficzna konkurencja.
Zdarza się, że przemyślane serwisy cierpią z powodu ograniczonej oferty, innym razem nadmiar sprzedawanych produktów nie współgra z nieudolnie zaprojektowanym interfejsem.
Można się zastanawiać, czy taki stan rzeczy sportowo-turystyczne e-sklepy zawdzięczają słabej promocji, czy też nadal stosunkowo mało popularnej w naszym kraju modzie na zdrowy tryb życia.
Na pewno dużą rolę odgrywa w tym wszystkim fakt, że większość ze sprzedawanych w omawianych sklepach produktów to rzeczy kosztowne. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednia prezencja całego serwisu, która pomaga budować zaufanie u nowych klientów.
Jak wiele innych, tak i ta branża e-handlu najlepsze lata ma jeszcze przed sobą. Cieszą zatem wyniki naszego zestawienia, które pokazuje, że już teraz istnieje kilka serwisów mogących posłużyć za wzór dla konkurencji i punkt odniesienia dla potencjalnych kupujących.
Takim sklepem jest z pewnością HiMountain (http://www.sfpl.pl). Jako jeden z dwóch serwisów uzyskał on najwyższy wynik: 9 punktów. Otrzymuje on także zasłużony znak jakości Magazynu INTERNET. Jest to najbardziej kompletny i profesjonalnie wykonany sklep internetowy biorący udział w naszym zestawieniu.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą). Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.