Osoby, które korzystają ze Spotify, będą musiały od tej pory słuchać muzyki przy wyłączonym oprogramowaniu blokującym reklamy. Serwis streamingowy zaostrza swoją politykę wobec bezpłatnych użytkowników.
Regulamin Spotify został rozszerzony o dodatkowy punkt, w którym serwis wyraźnie zaznacza, że korzystanie z jego darmowej wersji przy jednoczesnym blokowaniu reklam jest całkowicie zabronione. Od 1 marca używanie jakiegokolwiek typu oprogramowania typu adblock ma skończyć się automatycznym zawieszeniem lub nawet usunięciem konta. Pod ostrzałem mają znaleźć się także osoby, które tworzą i rozpowszechniają nieautoryzowane programy służące do pomijania lub usuwania reklam. Wszystkie informacje na temat zmian w regulaminie zostały zawarte w mailu wysłanym do użytkowników Spotify.
Do tej pory Spotify radziło sobie z tym problemem w znacznie mniej radykalny sposób – jeśli dany użytkownik blokował reklamy i został na tym przyłapany, miał on możliwość usunięcia zabronionego oprogramowania i reaktywację swojego konta już bez niego. Zgodnie z ostatnim raportem problem dotyczy około 2 milionów kont, czyli 1-2% wszystkich osób aktywnych w serwisie streamingowym. Decyzja o zaostrzeniu polityki wobec tej grupy jest prawdopodobnie powiązana z finansowymi sukcesami Spotify w zeszłym kwartale oraz niedawnym zakupem dwóch serwisów z podcastami – Gimlet Media i Anchor.