Apple zainwestowało 1 miliard USD w firmę Didi Chuxing, która jest bezpośrednią konkurencją Ubera w Chinach. Zdaniem CEO Tima Cooka jest to strategiczne posunięcie, które ma celu pomóc jego firmie lepiej zrozumieć funkcjonowanie chińskiego rynku.
Didi Chuxing funkcjonuje na bardzo podobnych zasadach jak Uber i stanowi najpoważniejszą konkurencję dla tej firmy w Chinach. W ramach rozwoju działalności Didi udało się w sumie pozyskać kilka miliardów USD, ale to właśnie Apple stało się największym inwestorem. Chińska firma w tej chwili rejestruje 11 milionów przejazdów dziennie, co przekłada się na obsługę 87 procent rynku w tym segmencie.
Inwestycja, która zdaniem Tima Cooka jest w głównej mierze podyktowana chęcią zapoznania się z funkcjonowaniem rynku obudziła na nowo pogłoski o planach stworzenia przez Apple czegoś więcej niż tylko interfejsu CarPlay. Oczywiście gigant z Cupertino nadal stanowczo zaprzecza istnieniu takich planów i powtarza, że skupia swoja uwagę właśnie na doświadczeniu kierowcy podczas podróży. Apple ma również nadzieję zarobić na swojej inwestycji, co biorąc pod uwagę silną pozycję DiDi Chuxing w Chinach jest bardzo możliwe.