Kilka miesięcy temu Samsung uruchomił nową linię tabletów Pro. Wśród niej znajdują się urządzenia o przekątnej ekranu od 8,4 cala do 12,2 cala.
Producent ma jednak problem ze sprzedażą 12,2-calowych modeli Galaxy Note Pro oraz Galaxy Tab Pro wycenionych odpowiednio na 849 oraz 649 USD. Według ostatnich szacunków, Samsung sprzeda zaledwie milion 12,2-calowych tabletów w tym roku.
Duże tablety są skierowane głównie na rynek przemysłowy. Według Digitimes Research, urządzenia te nie są w stanie konkurować z notebookami ze średniej i wysokiej półki. Zwłaszcza jeśli chodzi o takie elementy specyfikacji jak procesor, pamięć RAM oraz pojemność. Jedynymi atutami jest mniejszy rozmiar oraz dłuższy czas pracy na akumulatorze, jednak jest to zbyt mało, aby zachęcić kupujących.
Samsung stara się skusić konsumentów takimi rzeczami jak pakiet bezpłatnych aplikacji czy usług premium, jednak to także jest za mało, by odnieść sukces.
Apple nie ma póki co w swojej ofercie tabletu o takich wymiarach jak Samsung. Według jednych źródeł 12,9-calowy iPad jest już w przygotowaniu. Jednak zgodnie z innymi doniesieniami, projekt stworzenia takiego urządzenia póki co został odrzucony.