Pomimo faktu, że na rynku dostępnych jest coraz więcej samochodów hybrydowych, nie można powiedzieć, że cieszą się one dużą popularnością. Taki stan rzeczy próbuje odmienić Toyota, która po Priusie postanowiła obdarzyć tego typu napędem także i model Auris. Czy takie posunięcie miało w ogóle jakiś sens? Jak najbardziej!
Kompaktowy Auris w wersji hybrydowej otrzymał dwie jednostki napędowe (spalinową i elektryczną), które łącznie są w stanie generować użytkową moc 136 KM. Oczywistym jest, że z takim duetem nie zaszalejemy na autostradzie, jednak w przypadku jazdy miejskiej układ hybrydowy sprawdza się bez najmniejszego zarzutu. Raz, że jego dynamika stoi na przyzwoitym poziomie, a dwa, że cechuje się on godną podziwu wydajnością, nie wspominając już o bardzo cichej pracy. Jak przystało na hybrydę, Auris nie lubi żłopać nie wiadomo ile paliwa. W trakcie testów średnie zużycie plasowało się na poziomie około 5,7 l/100 km, i nie da się oprzeć wrażeniu, że wynik ten mógłby jeszcze w pewnych okolicznościach ulec zmniejszeniu. W trakcie jazdy auto bardzo dobrze trzyma się drogi, układ kierowniczy sprawuje się na medal, jednak nieprzyzwyczajonym osobom może być na początku ciężko przestawić się na obecną tu automatyczną przekładnię E-CVT.
Pisząc o Aurisie nie można nie wspomnieć o małej stylistycznej rewolucji, na jaką zdecydowała się Toyota. Projektanci postawili na wyrazistość i ostrość zarówno całej sylwetki, jak i pojedynczych elementów nadwozia, co najlepiej widać z przodu i z tyłu pojazdu. Oszałamiające wrażenie robią natomiast liczne dodatki, jakie otrzymujemy decydując się na zakup najbardziej dopasionej wersji Prestige. Począwszy od bajecznego panoramicznego dachu z rozsuwaną roletą, a skończywszy na zestawie audio od JBL z subwooferem i niezłym wzmacniaczem, człowiek aż cieszy się z ilości bajerów, jakie zdołano upchnąć w to auto. Udanie wypada również system Toyota Touch, który w najbardziej rozbudowanym wariancie może pochwalić się bezprzewodową integracją ze smartfonami, dokiem dla iPoda oraz 6,1-calowym dotykowym wyświetlaczem kontrolnym. Krótko mówiąc – prawdziwa hybrydowa bomba!
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 180 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 10,9 sekundy
SILNIK 1,8-litrowy, hybrydowy
SKRZYNIA BIEGÓW Bezstopniowa przekładnia e-cvt
MOC 99 KM/80 KM (spalinowy/elektryczny)
MOMENT OBROTOWY 142 NM/207 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE paliwa Podawane przez producenta 3,8 L/100 KM
Gorąca cecha
SILNIK
Jako że mamy tu do czynienia z samochodem hybrydowym, pod maską znajdują się dwie jednostki – elektryczna i benzynowa. Taki układ napędowy nie powala może osiągami, ale cechuje się za to niskim apetytem na paliwo oraz wyjątkowo cichą pracą.
Suche fakty
TOYOTA TOUCH
Multimedialny system Toyoty ma bardzo szeroką funkcjonalność i momentalnie spodoba się wszystkim wielbicielom technologicznych nowinek.
DODATKI
W najbogatszej wersji otrzymujemy m.in. mocarny system audio od JBL, panoramiczny dach Skyview ze zwijaną roletą oraz wygodne sportowe fotele.
STYLISTYKA
Auris trochę na siłę próbuje wyróżnić się z tłumu, przyciągając wzrok aż za bardzo wyrazistymi liniami nadwozia i świateł. Kwestia gustu.
Ocena
Zdaniem T3
Jedna z najciekawszych hybryd, która w zestawieniu z segmentową konkurencją posiada bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena