W środę, w godzinach popołudniowych liczba wszystkich zarejestrowanych domen przez Polaków przekroczyła próg 2 milionów. To kolejne, warte podkreślenia, wydarzenie w historii polskiego Internetu.
Dwa miliony domen zarejestrowanych przez Polaków to liczba, która jeszcze nie tak dawno mogła wydawać się odległym horyzontem – a wczoraj stała się rzeczywistością. Wynik ten współtworzą domeny krajowe, globalne i europejskie, których udział kształtuje się odpowiednio na poziomie 1,55 mln dla domen polskich, blisko 280 tysięcy dla domen globalnych oraz niemal 170 tysięcy dla domen europejskich.
Osiągnięcie historycznej granicy 2 milionów domen to przede wszystkim duża zasługa rejestratorów. Liderzy rynku, tacy jak nazwa.pl, prowadzący intensywne działania reklamowe i inwestujący w edukację klientów końcowych są głównymi motorami tego sukcesu. Dzięki takiej polityce udział serwisu nazwa.pl w rynku rejestracji domen internetowych wynosi około 30%. Nie mniej istotnym czynnikiem oddziaływającym na wzrost liczby i tempo rejestracji domen na rynku pierwotnym jest również rosnąca popularność rynku wtórnego domen. Internauci posiadają coraz większą wiedzę z zakresu transakcji domenowych i chętniej traktują domenę jako dobro czysto inwestycyjne. Rejestracja nowych adresów w celu późniejszej ich odsprzedaży, nie tylko rozszerza rynek wtórny domen, ale także zwiększa liczbę nowych rejestracji.
„Nie będę ukrywał, że wynik równy dwóm milionom domen to duża zasługa firmy NetArt i prowadzonych przez nas intensywnych działań marketingowych. Według ostatnich badań NASK, z usług serwisu nazwa.pl korzysta największa liczba posiadaczy domen (ponad 25% abonentów wszystkich domen). Dodatkowo potwierdzeniem słuszności obranych kierunków działania (m.in. wprowadzenie Giełdy Domen) są dane przedstawiające procentowy udział rejestratorów w rejestracji domen w ostatnim kwartale. W trzecim kwartale 2009 roku to właśnie NetArt zanotował najlepszy wynik kształtujący się na poziomie 32% i jest to rezultat około 7% lepszy od kolejnego gracza.” – komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt.
Wysoka dynamika wzrostu rejestracji domen internetowych wynika z tego, że coraz większa liczba polskich przedsiębiorców dostrzega konieczność zabezpieczenia swojego istnienia w Internecie. Na uwadze trzeba mieć także fakt, że zmienił się sposób zakupu domeny – użytkownicy zaczęli domeny rejestrować na podstawie impulsu, a nie jak dotychczas na podstawie długotrwałych analiz.
Daniel Kotyras komentuje to zjawisko w następujący sposób: „Klienci końcowi dostrzegli, że domeny są rejestrowane na zasadzie kto pierwszy ten lepszy i że chętnych na jedną domenę może być wielu. Dzięki utrzymywaniu przez NetArt niskich cen rejestracji klienci mają komfort tego, że wpadając na pomysł domeny mogą ją zarejestrować nie inwestując w to znacznych środków. A dopiero po rejestracji domeny następuje proces analizy, w wyniku którego podejmowana jest decyzja o dalszym wykorzystaniu domeny.”
Źródło: NetArt