Twitter rozszerza zakres swojej platformy reklamowej. Już dziś w kanałach indywidualnych użytkowników pojawić mają się wpisy sponsorowane, tzw. Promoted Tweets, donosi serwis AdAge.
Komunikaty reklamowe pojawiły się już w kwietniu – na początku w wynikach wyszukiwarki serwisu. Dziś dostępne mają być również w kanałach użytkowników i podobnie jak w wyszukiwarce, mają być oparte o słowa kluczowe. Wśród pierwszych reklamodawców znalazły się firmy takie jak Virgin, Starbucks oraz Red Bull. Co więcej, pierwsze reklamy zobaczą użytkownicy HootSuite, popularnego klienta Twittera, z którym serwis mikroblogowy podzieli się zyskami.
Twitter chce wykorzystać potencjał bazy 100 mln użytkowników. Stopniowo wprowadza więc kolejne pomysły na zarabianie pieniędzy. Po wspomnianych reklamach w wynikach wyszukiwania pojawiły się tematy sponsorowane oraz promowane konta, czyli płatne sugestie profili wartych śledzenia.
Wprowadzenie reklam w kanałach użytkowników ma jednak największe znaczenie. Tu bowiem internauci są najbardziej aktywni. Może to być więc szansa na największe zyski, ale pod warunkiem, że reklamy – niezbyt, miejmy nadzieję, nachalne – zostaną przez użytkowników zaakceptowane.