Połącz się z nami

Testy

TEST: Sony Playstation Move

Opublikowane

dnia

PlayStation Move to kontroler ruchu dla konsoli Sony, pozwalający na wczucie się w grę jakbyśmy sami byli na polu bitwy czy igrzyskach olimpijskich. To jeden z trudniejszych do opisania produktów, z jakimi ja i reszta redakcji musiała się zmierzyć. W Move chodzi bowiem o doświadczenie, które trudno jest opisać słowami.

Dzięki kamerce niczym nie odróżniającej się od tych, których używamy np. do komunikacji przez Skype’a, konsola obserwuje nasze ruchy przed telewizorem. Dokonuje tego mając ciągle w polu widzenia podłużny kontroler zakończony zmieniającą kolory kulką, który już zyskał sobie miano „różdżki”. Ta działa bezprzewodowo, a ładuje się ją za pośrednictwem portu USB. Brzmi banalnie, ale to tylko pozory.

Eye (czyli wspomniana kamerka) podpinana pod port USB konsoli, dzięki ciągłej obserwacji punktu, w którym się znajdujemy, jest o wiele bardziej efektywnym rozwiązaniem niż te zastosowane w konsolach Nintendo i Microsoft u. Na trzymanej przez nas części kontrolera znajdują się przyciski, w tym jeden znajdujący się pod palcem wskazującym, który od razu każdy skojarzy ze „spustem” z joysticków. Użytkownik może także sterować postacią i poruszać się po menu w bardziej klasyczny sposób dzięki drugiemu kontrolerowi, który wyglądem przypomina pilota (nie znajduje się w zestawie startowym).

Jako pierwszy przykład gry wykorzystującej Move sam producent często wymienia Sport Championship. Kilka dyscyplin dostępnych w tym tytule pozwala np. na wczucie się w rolę… tenisisty stołowego. Chwytamy w garść kontroler i traktujemy go jako paletkę dowolnie odbijając, ścinając czy podkręcając piłeczkę. Nasze ruchy a zarazem te na ekranie są kompletnie niczym nieograniczone poza naszą fantazją! Ten zupełnie inny wymiar rozgrywki potwierdzają inne dyscypliny jak walki gladiatorów, w których kontroler zamienia się w broń działającą niczym miecz świetlny. A strzelanie z łuku? Wyobraźcie sobie, że prawą ręką sięgacie za swoje plecy by wyciągnąć strzałę, następnie zbliżacie ją do lewej wyprostowanej ręki dzierżącej wirtualny łuk, a następnie napinacie go naciągając strzałę by ostatecznie celować w tarczę. Realizm tych czynności jest powalający.

We wszystkich grach można wykorzystywać zestaw startowy czyli kamerę i jeden podstawowy kontroler, jednak jeśli prowadząc walkę chcielibyśmy trzymać również wirtualną tarczę zamiast używać standardów przycisków lub by za wspomnianą strzałę i łuk odpowiadały oddzielne ?różdżki?, należy powiększyć nasz arsenał. Łatwo policzyć, że np. jeśli zechcemy zagrać z kimś jednocześnie, a nie na zmianę, może nas czekać dokupienie nawet trzech kontrolerów.

Sony wydało już część z kilkudziesięciu tytułów przygotowanych do końca roku a wspierających Move. Pod choinką zobaczyć będzie można m.in. Heavy Rain Move Edition, Echochrome II, Time Crisis: Razing Storm czy Beat. Wierne oddanie naszych zachowań i to w czasie rzeczywistym na ekran telewizora sprawdziliśmy także w grze SOCOM 4, w której szybko okazało się, że choć kontroler w żaden sposób nie przypomina karabinu, to sam system poruszania się i celowania do wrogów został rozwiązany wybitnie. Podkreśla to również Tiger Woods PGA Tour 11, w którym płynność i szybkość reakcji wbiłaby mnie w fotel, gdybym na nim siedział zamiast przygotowywał się właśnie do ostrego wymachu ?kijem golfowym?.

Move swoim systemem replikującym rzeczywistość wynosi grę na wyższy poziom jednocześnie posyłając Wii do piachu. Niegdyś rewolucyjne rozwiązania tej konsoli przechodzą w tym momencie do historii. Porównanie z Kinectem jest z kolei wyjątkowo trudne. O ile w produkcie Microsoft u chodzi o pewnego rodzaju magię bycia kontrolerem, Move urzeka precyzją działania dodającą nową głębię rozgrywce. Poza tym doskonale sprawdza się w grach akcji, które raczej nigdy nie zaistnieją prawdziwie w świecie Kinecta, nie wspominając już o tym, że nie wymaga rozbudowy konsoli, tak jak w przypadku rozwiązania konkurencji.

PL.PLAYSTATION.COM, 230 PLN (STARTER PACK), 170 PLN (KONTROLER)

Specyfikacja

PLATFORMA PlayStation 3
KOMUNIKACJA bezprzewodowa
ŁADOWANIE USB
BATERIA litowo-jonowa
WAGA 145 g
WYMIARY 200×46 mm
ROZDZIELCZOŚĆ KAMERY 640×480 pix (60 Hz), 320×240 pix (120 Hz)

 

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Kontynuuj czytanie
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Testy

TEST: Naim Mu-so (druga generacja)

Na rynku głośników multiroom pojawił się kolejny mocny gracz, wyposażony w onieśmielającą jakość dźwięku i wiele inteligentnych funkcji.

Opublikowane

dnia

Magazyn T3

Zmiany na dobre nie zawsze widoczne są na pierwszy rzut oka. Wizualnie nowa generacja Naim Mu-so niewiele różni się od luksusowego i stylowego poprzednika, ale pod względem jakości audio to potężny krok do przodu, na dodatek uzupełniony nowymi, użytecznymi opcjami łączności bezprzewodowej.

(więcej…)

Werdykt

NASZYM ZDANIEM...

Mu-so 2 zdobył nasze serca nie tylko potężnym, głośnym brzmieniem, ale także niezawodną funkcjonalnością. To sprzęt wart każdej wydanej złotówki.

Wynik
90

Plusy

Fantastyczny dźwięk, atrakcyjny wygląd, łatwa w obsłudze aplikacja, wsparcie dla wszystkich najważniejszych serwisów streamingowych.

Minusy

Duże wymiary i waga mogą być niepraktyczne w mniejszych mieszkaniach.

Kontynuuj czytanie

Testy

TEST: Garmin Dash Cam Mini

Kamerka samochodowa, która oferuje tylko to, co niezbędne – czy warto zainstalować ją w swoim aucie?

Opublikowane

dnia

Wideorejestratory samochodowe regularnie goszczą na naszych łamach, więc nietrudno jest zaobserwować panujący wśród producentów trend na wyposażanie ich w jak najszersze portfolio dodatków i asystentów. Przy Dash Cam Mini Garmin zdecydował się na pójście w zupełnie inną stronę. Czy malutka, minimalistyczna kamerka przypadnie nam do gustu bardziej niż jej wypasiona konkurencja? 

(więcej…)

Werdykt

NASZYM ZDANIEM...

Dash Cam Mini oferuje wszystkie niezbędne funkcje wideorejestratora… i nic poza tym. To poprawny sprzęt, ale nie może równać się z potężnie wyposażonymi propozycjami konkurencji.

Wynik
67

Plusy

Malutka, ale wyposażona w całkiem niezłą matrycę. Dobra jakość wideo.

Minusy

Słaba łączność ze smartfonem. Bardzo uboga w funkcje. Tryb parkingowy wymaga dopłaty.

Kontynuuj czytanie

Testy

TEST: JBL Partybox 100

Bo na grube imprezy potrzebne jest specjalne udźwiękowienie…

Opublikowane

dnia

przez

Wyobraź sobie, że jesteś organizatorem Imprezy przez duże I. Wśród najważniejszych rzeczy, o które musisz zadbać, na pewno znajdzie się odpowiednie udźwiękowienie. Kieszonkowe głośniki Bluetooth są niezastąpione na domówkach i w plenerze, ale żeby udźwignąć ciężar większego wydarzenia, potrzebne jest potężniejsze nagłośnienie, na przykład w formie Partybox 100 od JBL – najmłodszego członka imprezowej rodziny od JBL.  

(więcej…)

Werdykt

NASZYM ZDANIEM...

Partybox 100 to świetnie zaprojektowany i doskonale wykonany głośnik, zaprojektowany z myślą o imprezach, które trwają od świtu do świtu.

Wynik
81

Plusy

Potężny, donośny i wyrazisty dźwięk. Duża dowolność w ustawianiu głośnika. Może służyć jako maszyna do karaoke i wzmacniacz gitarowy.

Minusy

Brak możliwości sterowania oświetleniem poprzez aplikację. 

Kontynuuj czytanie

Testy

TEST: Oculus Quest

Bezprzewodowe granie w VR? Sprawdźmy, czy Oculus Quest zapoczątkuje rewolucję bez kabli.

Opublikowane

dnia

przez

Magazyn T3

Headsety VR i przewody to nierozłączna para. Kable ciągną się wzdłuż pleców, po podłodze w salonie, od umieszczonych na półkach czujników przestrzennych aż po komputer lub konsolę, wypełniając całą przestrzeń i stwarzając zagrożenie podczas brodzenia w wirtualnej rzeczywistości. Niełatwo jest zapanować nad tą plątaniną, ale teraz można z niej zupełnie zrezygnować. Na rynku ukazał się bowiem Oculus Quest, który obciął wszystkie przewody i zamiast nich zaproponował wygodne, wciągające eksplorowanie VR – takie, o jakim marzyliśmy od wielu lat. 

(więcej…)

Werdykt

NASZYM ZDANIEM…

Oculus Quest ma stać się ambasadorem VR wśród użytkowników, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z wirtualną rzeczywistością.

Wynik
83

Plusy

Lekka, bezprzewodowa konstrukcja. Bardzo dobre wrażenia audiowizualne.

Minusy

Mniej mocy niż komputerowe headsety. Gry dostępne jedynie przez Oculus Store.

Kontynuuj czytanie

Testy

TEST: Astell&Kern A&norma SR15

Czy odtwarzacz z nowej kolekcji A&K może konkurować z droższymi modelami?

Opublikowane

dnia

A&norma SR15 to kolejny po ciepło przyjętym AK70 MKII odtwarzacz od Astell&Kern z kategorii „budżetowej”. Trochę trudno przypinać tę łatkę sprzętowi za 3,5 tysiąca złotych, ale gdy weźmiemy pod uwagę najwyższą jakość wykonania i bezbłędne brzmienie, cena ta nie będzie wcale wydawała się wygórowana. 

(więcej…)

Werdykt

NASZYM ZDANIEM…

Poważny gracz na rynku odtwarzaczy hi-fi, który kusi sporymi możliwościami i atrakcyjną ceną.

Wynik
90

Plusy

Ekstrawagancka stylistyka. Wysoka jakość brzmienia, również bezprzewodowo. Intuicyjny interfejs.

Minusy

Stosunkowo mało możliwości personalizacji dźwięku.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne