Kooperacja HTC oraz marki Beats Audio znana jest już chyba na całym świecie. Mimo sukcesu, firma produkująca smartfony planuje zaprzestać dodawania słuchawek z systemem Beats Audio do swoich następnych produktów.
Prawdopodobnie powodem takiego działania jest fakt, że muzyczny model Rezound dostępny jedynie w Stanach Zjednoczonych wyposażony właśnie m.in. w rzeczone słuchawki, osiągnął mimo dobrej reklamy i wysokiej jakości niską sprzedaż. Wtedy HTC zdało sobie sprawę z tego, że supernowoczesne (i nie tanie) słuchawki, zdecydowanie nie znajdują się na liście priorytetów klientów kupujących smartfony.
Akcesoria, takie jak słuchawki, nie należą do czynników decydujących o kupnie smartfona. Jeśli ktoś chce posiadać słuchawki Beats Audio, kupi je samodzielnie.
Martin Fichter, CEO USA
Beats Audio miało wyróżnić HTC pośród innych producentów smartfonów, jednak jak się okazało, decyzja o współpracy z marką Beats Audio przyniosła oprócz chwilowego zwiększenia zainteresowania pewne straty. Ostatnie wyniki finansowe HTC wykazują spadek obrotów o 35% w ciągu roku, a zysków aż o 70%.
Jednakże HTC wcale nie ma zamiaru zrezygnować z korzystania z tej technologii. Firma posiada bowiem 51% udziałów w Beats Audio i nadal zamierza promować tę markę. Najnowsze oprogramowanie pozwala nawet na użycie profilu Beats Audio w odtwarzaczach innych firm. Sam profil działa również z dowolnymi podpiętymi słuchawkami.
Przypomnijmy, iż słuchawki Beats Audio na polskim rynku zostały dołączone do modeli HTC Sensation XE oraz HTC Sensation XL. Z kolei najnowsze smartfony z serii HTC One oraz HTC EVO 4G LTE z Sense UI 4.0 mają co prawda logo Beats na obudowie, ale nie są dostarczane z dedykowanymi słuchawkami.