Firma Google przejęła spółkę Zagat, popularnego amerykańskiego wydawcę przewodników restauracyjnych. Cena zakupu nie została podana.
Zagat będzie podstawą naszej oferty lokalnej ? będzie zachwycać ludzi imponującą liczbą recenzji, ocen i komentarzy oraz pozwalać na odnajdywanie nadzwyczajnych miejsc na całym świecie – napisała Marissa Mayer z Google, odpowiedzialna za treści lokalne, mapy i usługi lokalizacyjne.
Spółka została założona w 1979 roku przez Tima i Ninę Zagat i obecnie zawiera recenzje restauracji w ponad 100 krajach. Mimo ogromnej popularności firma ma mocną konkurencję ze strony internetowych przewodników. Dlatego od pewnego momentu inwestuje w aplikacje mobilne, które dostępne są obecnie na większości systemów.
Firma Google zdecydowała się na przejęcie Zagat właśnie ze względu na treści. W ten sposób gigant chce budować swoje usługi lokalne w oparciu o sprawdzony fundament – Google Places, którego Zagat stanie się częścią.