Apple w 2013 roku dominuje w wielu kategoriach. Teraz okazuje się, że produkty tej marki mogą być najczęściej wybieranymi w czasie świątecznych zakupów.
Według badań Parks Associates, Apple jest najczęściej wybieraną firmą w takich kategoriach jak tablety, laptopy, smartfony, czy też odtwarzacze MP3. Co więcej, po raz pierwszy w historii, Apple wyprzedziło Della na rynku komputerów desktopowych. Oczywiście badania te dotyczą tylko preferencji konsumentów, którzy mogą jeszcze zmienić zdanie. Dla przykładu, w zeszłym roku 34% kupujących planowało nabyć strumieniowy odtwarzacz multimediów marki Apple, a zaledwie 15% miało na oku urządzenia marki Roku. Ostatecznie okazało się, że zaledwie 24% konsumentów zdecydowało się na sprzęt Apple, 29% wybrało Roku.
Czy preferencje użytkowników przełożą się na rzeczywistą wielkość sprzedaży produktów Apple? To się dopiero okaże. Na pewno można powiedzieć, że Apple jest jedną z pierwszych marek, która przychodzi każdemu konsumentowi na myśl.