Znane wszystkim graczom studio Activision Blizzard wyłożyło niespełna 6 mld USD na zakup studia King Digital, które jest odpowiedzialne między innymi za stworzenie niezwykle popularnej gry mobilnej Candy Crush.
W świecie wielkich firm i korporacji kwota 5,9 mld USD nie robi już na nikim aż tak dużego wrażenia. Dla porównania warto jednak wspomnieć o studiu Disney’a, które kupiło w 2012 roku Lucasfilm za marne 4 mld USD. Ogłoszone dzisiaj przejęcie oficjalnie czyni Candy Crush marką wartą 1,9 mld USD więcej niż Gwiezdne wojny.
W tym szaleństwie zdaje się jednak być metoda. Z raportu CNN wynika, iż studio King Digital do tej pory generowało przychód na poziomie 1,9 mld USD, co dawało zysk w wysokości 568 mln USD rocznie. O ile Activision będzie w stanie utrzymać ten trend przez kilka kolejnych lat, to może na tym biznesie jeszcze zarobić. CEO firmy Bobby Kotick wyraził swoje ogromne zadowolenie z zawartej umowy i w swoim oświadczeniu zaznaczył, iż Activision stanowi teraz jedną z najbardziej dochodowych firm w przemyśle rozrywkowym.