Avaya wprowadza na rynek kolejne, udoskonalone wersje systemów telefonii IP działające w oparciu o kompleksową infrastrukturę wykorzystującą funkcjonalność protokołu SIP (Session Initiation Protocol).
Wśród wprowadzanych wersji systemów telefonii IP jest Avaya Communication Manager 5.0 – oferująca funkcje realizowane dzięki całościowej implementacji technologii SIP. Technologia ta oparta jest na otwartych standardach i pozwala ekonomicznie wdrażać korporacyjne systemy łączności, a także przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy mobilnego personelu.
Technologia SIP wykorzystana w rozwiązaniu ACM 5.0 pozwala na działanie elementów systemu na tym samym serwerze, co z kolei niweluje koszty
i problemy administracyjne związane z korzystaniem z wielu serwerów. Nowy mechanizm zastępczego routingu łączy międzywęzłowych SIP umożliwia przesyłanie głosu, wideo i danych innymi trasami w przypadku przeciążenia sieci, a tym samym zwiększa niezawodność łączności. Integralną częścią rozwiązania jest nowe oprogramowanie wbudowane terminali Avaya. .
Protokół SIP pozwala na uzyskiwanie informacji o dostępności współpracowników z poziomu książki telefonicznej. Technologia SIP jest również stosowana w modułach łączności bezprzewodowej.
Avaya uzyskała niedawno certyfikat zgodności ze standardem SIPconnect przyznawany przez organizację SIP Forum, która należy do największych niezależnych stowarzyszeń branżowych
i współtworzy globalne systemy telefonii IP oparte na protokole SIP.
Co to jest SIP?
SIP (Session Initiation Protocol) jest to protokół inicjowania sesji. Standard ten został zaproponowany dla zestawiania sesji pomiędzy jednym lub wieloma klientami. Jest obecnie dominującym protokołem sygnalizacyjnym dla Voice over IP i stopniowo zastępuje H.323.
W założeniu SIP ma dostarczać zestaw funkcji do obsługi połączenia obecnych w telefonii publicznej. Takie opcje to na przykład wybieranie numeru, ustawianie dzwonka w aparacie, sygnał zajętości itp.
Istnieje wiele innych protokołów sygnalizacyjnych dla VoIP, jednakże SIP zdefiniowano pośród społeczności internetowej a nie telekomunikacyjnej. SIP jest standardem zarządzanym przez IETF. Starsze i bardziej złożone protokoły VoIP były zazwyczaj propozycjami zgłaszanymi przez ITU-T.
Źródło: Informacje z firmy Avaya i WWW