Połącz się z nami

Internet Maker

Jak zbudowano Havenholidays.com

O tym, jak Haven Holidays wróciły na swoją stronę. Haven Holidays zarządza 34 wakacyjnymi parkami położonymi na malowniczym oceanicznym wybrzeżu Wielkiej Brytanii.

Haven Holidays zarządza 34 wakacyjnymi parkami położonymi na malowniczym oceanicznym wybrzeżu Wielkiej Brytanii. O przebudowie Havenholidays.com zdecydowaliśmy w listopadzie 2005 r. po to, by kontynuować i ulepszyć naszą obecność online, poszerzyć doświadczenie i dostęp użytkownika do serwisu, ułatwiać składanie zamówień online, zwiększyć sprzedaż oraz nawiązać do aktualnych broszur reklamowych Haven.

Potrzebowaliśmy serwisu nie tylko dobrze zaprojektowanego, ale także oferującego przemyślaną funkcjonalność, który przekazywałby użytkownikom informacje o marce oraz zachęcał do nawigowania po nim i odkrywania parków.

Jego zadaniem byłoby dostarczanie wielu interaktywnych narzędzi: 360-stopniowego, panoramicznego widoku na budynki, fotograficznych wycieczek, interaktywnej mapy Wielkiej Brytanii oraz najnowszych ofert specjalnych dedykowanych poszczególnym parkom. Każdy z nich ma do zaoferowania coś innego i serwis musiał to podkreślać, ułatwiając klientom wybór odpowiadających im warunków i lokalizacji.

Blisko współpracowaliśmy z agencją projektową Equator, która zbudowała pierwszą wersję serwisu. Ludzie z Equatora dobrze rozumieli specyfikę naszego serwisu, wartość naszej marki i znali obszary wymagające zmian.

Havenholidays.com z bliska

  • Baner ze zdjęciami.
    Na banerze na górze strony przewijają się zdjęcia, ukazujące różne aspekty wypoczynku w Haven. Zdjęcia stale przyciągają odwiedzających stronę.
  • Wakacyjne oferty.
    Najlepsze z ofert Haven 2006 są prezentowane na stronie domowej, jednak nie kolidują z resztą strony. Wiele serwisów wybiera wyskakujące okienka, by prezentować tego rodzaju informacje, ale tutaj umieszczono je w rozsądnym formacie.

  • Wybierzmy swój park.
    Wyszukiwarka serwisu zlokalizuje park, który znajduje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Odwiedzający mogą także określić swój ulubiony sposób spędzania wakacji i na tej podstawie wybrać park.
  • Doświadczenie rodzinne.
    W trosce o zachowanie właściwych proporcji na stronie głównej ofertę wszystkich 34 ośrodków można zobaczyć dzięki wyróżnieniom \”najlepsze miejsce na rozrywkę\”, \”najlepsze miejsce na pobyt\” oraz \”najlepsze zajęcia\”.

Mikrostrony \”Touring\” i Groups\” opracowano z myślą o specyficznym segmencie naszych użytkowników. Badania użyteczności i pozostałych czynników, które mają wpływ na ten specyficzny rynek, oraz inne analizy pokazały, że nasi klienci potrzebują środowiska online przystosowanego do ich potrzeb i zachowania.

Wiemy, że kupno wypoczynku w Haven Holiday to zazwyczaj decyzja podejmowana wraz z rodziną, tak więc zaprojektowaliśmy Kids Zone, by trafić do dzieci. Dzieci często wiele miesięcy po wakacjach wspominają różne postaci Haven, zwłaszcza Rory\’ego i Bradleya. Teraz mogą spotkać je online. Kolejnym ważnym pomysłem dla Havenholidays.com jest interaktywność – strefa przeznaczona dla dzieci jest jej istotną częścią.

Także strona domowa jest interaktywna i pozwala posmakować wakacji z Haven, zanim te się rozpoczną. Pragnęliśmy stworzyć zintegrowane doświadczenie tak bardzo, jak to tylko możliwe. 360-stopniowe widoki na starej stronie cieszyły się dużą popularnością i otrzymaliśmy wiele pozytywnych sygnałów od klientów na ich temat.

Zachęceni tym, zwiększyliśmy liczbę i typy zdjęć, poprawiliśmy ich jakość oraz zmieniliśmy sposób wyświetlania – teraz to pojedynczy obraz o wiele łatwiejszy w użyciu. Dzięki temu użytkownicy mogą posmakować Haven za pośrednictwem strony internetowej, bez konieczności wizyty w którymkolwiek z parków.

Zaawansowane wyszukiwanie w dużej mierze opracowano na podstawie badań użyteczności, które pokazały w jaki sposób użytkownicy szukają wakacji, włączając w to sam proces wyszukiwania i stojący za nim sposób myślenia. Obecnie użytkownicy mogą rozpocząć wyszukiwanie zaraz po połączeniu się ze stroną i przeprowadzać je w sposób, jaki im najbardziej odpowiada.

Konstrukcja

Serwis Haven zbudowano korzystając z różnych technologii umożliwiających jak najlepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, przy jednoczesnym umożliwieniu rozwoju i zastosowania nowych technologii w przyszłości.

Główne środowisko tworzy Tridion Content Management System. Dzięki niemu można było utworzyć z Haven serwis wystarczająco elastyczny, by sprostać każdym zmieniającym się potrzebom organizacji.

Microsoft Visual Studio .Net użyto do zbudowania dynamicznych składników i solidnych formularzy, które komunikowałyby się z danymi.

W czasie rzeczywistym pozwala obrabiać dane z plików XML, zawierające informacje od najlepszych specjalnych ofert po najnowszą treść we flashu. Integracja z Microsoft SQL Serverem jest źródłem szybkiego i efektywnego współdziałania z bazą danych.

Zadaniem użytego na stronie XML-a jest umożliwienie bezproblemowego współdziałania Systemu Zarządzania Treścią, ASP.Neta i Flasha. Dzięki XML-owi można utworzyć dane, z których bez problemu mogą korzystać wszystkie trzy technologie.

Korzystając z XML-a do kontrolowania zawartości we flashu umożliwiamy programom zarządzającym treścią łatwą wymianę obrazów i tekstu znajdującego się w flashu. Dzięki temu serwis jest zawsze kolorowy bez konieczności kosztownych zmian, niezbędnych w przypadku plików we flashu.

W serwisie obszernie skorzystano z JavaScriptu i CSS-a. Pierwszy odpowiada za rozszerzoną funkcjonalność bez ustępstw kosztem dostępności, drugi to odpowiedź na wymagania projektu. Z pomocą CSS-a można było pogodzić wymagania dotyczące kompatybilności i dostępności, udostępniając proste tworzenie nowych wersji określonych obszarów strony.

Jednym z najbardziej użytecznych narzędzi, które zastosowaliśmy, było bezpłatne rozszerzenie Web Developers Toolbar dla Firefoksa, udostępniające szeroką gamę narzędzi dla X/HTML-a, plików CSS i sprawdzania dostępności.

Elastyczność technologii w znaczeniu sposobu, w jaki została scalona ze serwisem, zaowocowała utworzeniem serwisu, który okazał się sukcesem nie tylko ze względu na rosnącą liczbę użytkowników, ale także na możliwość nieustannego dostosowywania rosnących potrzeb i wprowadzania koniecznych zmian. Obecnie serwis rozrósł się na tyle, by gościć dwie mikrostrony i bezpośrednio strumieniowo przesyłać muzykę.

O Haven online

Havenholidays.com odwiedza ponad pół miliona użytkowników miesięcznie. Strona znajduje się na sześciu serwerach z oprogramowaniem Windows 2003 Server, pod którym działają IIS, Coldfusion Enterprise i Microsite .NET. Dodatkowo jest serwer bazodanowy z oprogramowaniem Microsoft SQL Server.

Zawartością serwisu można zarządzać za pomocą produktu o nazwie Tridion. O sieciowe statystyki i raporty dba oprogramowanie Webabacus, obecnie znane jako Foviance.

Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

Połącz
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!