Połącz się z nami

Newsy

Agencje marketingu internetowego idą pod prąd

Opublikowane

dnia

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski płyną z najnowszego badania „Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA.

Badania ze Stanów Zjednoczonych niezbicie dowodzą pogorszenia się sytuacji ekonomicznej agencji marketingowych. 87% badanych agencji odczuwa negatywny wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Nieliczne z nich (7%) przyznają, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie. Tylko co 20. badana agencja nie odczuwa żadnej korelacji między sytuacją na rynku a działalnością firmy.

Wyniki badań RSW pokazują jednak, że agencje specjalizujące się w marketingu internetowym nie muszą obawiać się o swoją przyszłość. Niekorzystna sytuacja gospodarcza skłania klientów do przedefiniowania swoich dotychczasowych strategii reklamowych, co przejawia się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców internetem. Dlatego też jest to czas „żniw” dla agencji interaktywnych i pozycjonujących w internecie.

W tegorocznych strategiach e-marketingowych dominują trzy kanały promocji: social media, e-mail marketing oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Respondenci zauważają zdecydowanie przesuniecie nakładów finansowych na nowoczesne formy promocji w sieci. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe zwiększyły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50% przypadków. Marketing w internecie jest wyjątkową formą promocji, ponieważ notuje minimalny spadek budżetów – tylko 4-8% badanych agencji zauważyło taką tendencję.

Za promocją w internecie przemawia łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w Polsce agencji specjalizujących się w marketingu internetowym Artefakt.pl: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo intensywnie. Włączenie do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku. Prognozy potwierdza codzienna praktyka agencji marketingu internetowego:

– Polskich agencji specjalizujących się w marketingu w wyszukiwarkach kryzys nie dotkął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl – Zainteresowanie linkami sponsorowanymi oraz i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt – dodaje Miernikiewicz.

Źródło: www.praktycy.com

Kontynuuj czytanie
Reklama
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Newsy

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna z LEGO wkrótce dostępna w zestawie

Ponad 850 klocków, ruchome elementy i figurki astronautów.

Opublikowane

dnia

Lego znane jest z tworzenia klockowych konstrukcji, które swoją dokładnością przewyższają niejeden hobbystyczny model. Tym razem do portfolio firmy dołączył monumentalny zestaw przedstawiający Międzynarodową Stację Kosmiczną.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Disney+ trafi do Europy już w marcu

Wśród zapowiedzianych państw niestety nie ma Polski.

Opublikowane

dnia

Serwis streamingowy Disneya był do tej pory dostępny jedynie w czterech krajach świata. Pod koniec marca do usługi dołączy wiele państw europejskich, a lista ta rozszerzy się dodatkowo latem. Data polskiej premiery usługi jest na razie niepotwierdzona.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Tesla broni się przed oskarżeniami o błędy konstrukcyjne

Mają być one skoordynowanym atakiem na wartość przedsiębiorstwa.

Opublikowane

dnia

Firma Elona Muska po raz kolejny stanęła przed poważnym problemem. Tym razem chodzi o skargi klientów, którzy zwrócili uwagę na pewne niepokojące zachowanie auta. Według Tesli nie ma powodów do obaw, ponieważ oskarżenia są sfabrykowane.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Qualcomm prezentuje nowe procesory ze średniej półki

Szybkie 4G i sztuczna inteligencja dla każdego.

Opublikowane

dnia

Chociaż standard 5G rozpowszechnia się coraz szybciej (lecz nie u nas), Qualcomm nie zapomina o wciąż popularnym 4G LTE. Podczas konferencji w Delhi producent zaprezentował trzy nowe procesory Snapdragon przeznaczone do urządzeń ze średniej i niższej półki.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Huawei zastąpi Mapy Google nawigacją TomTom

Skuteczny sposób na obejście amerykańskiego embargo.

Opublikowane

dnia

Ograniczony dostęp do amerykańskich technologii i usług stał się bolączką wielu chińskich producentów. Gdy nie mogą oni skorzystać z produktów Google, zwracają się ku alternatywom, na przykład tym pochodzącym z Europy.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Nowy numer

Popularne