Google wprowadza gry do swego serwisu społecznościowego Google+. Mają być bardziej atrakcyjne dla graczy, ale mniej uciążliwe dla ich znajomych.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Google, w katalogu serwisu społecznościowego firmy pojawią się gry znanych producentów – między innymi firm Zynga, Rovio czy Wooga. Pograć będzie można m.in. w Angry Birds, Sudoku, Bejeweled Blitz czy Diamond Dash. Dostęp do nich przyznawany ma być stopniowo, kolejnym grupom użytkowników. Zobaczą oni nową, kolorową ikonkę w pasku szybkiego dostępu. Prezentowane mają być w niej statusy z gier, zaproszenia czy własne osiągnięcia z aplikacji.
Wydaje się, że Google nauczyło się wiele z nie do końca udanych rozwiązań Facebooka. Dlatego informacje z gier nie będą pojawiać się w aktualnościach wszystkich znajomych.
Uruchomienie działu gier nie jest niespodzianką. W czerwcu odniesienie do nich pojawiło się w kodzie Google+. Firma chciała zapewne zapoznać swoich wczesnych użytkowników z serwisem oraz dopracować go na tyle, by wprowadzenie gier odbyło się bez problemów.
Wprowadzenie gier może być ważnym argumentem w zdobywaniu nowych użytkowników. Google+ skupiał do tej pory przede wszystkim osoby znające lub pracujące w branży technologicznej – teraz ma szansę pozyskać bardziej „codziennych” użytkowników.
Z pewnością oznacza to również szersze otwarcie się na twórców aplikacji. Google przedstawiło nowy blog – Google+ Platform blog, przeznaczony właśnie dla producentów aplikacji, w tym gier.