Dwie dekady funkcjonowania Internetu, to okres ciągłej ewolucji modelu komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem – poprzez reklamę, publikacje w mediach czy też własne witryny internetowe. Te ostatnie przeszły długą drogę od czystego tekstu, do rozbudowanych serwisów multimedialnych.
Obraz, dźwięk i interakcja – to teraz najważniejsze elementy nowoczesnego serwisu internetowego, o czym świadczy dynamiczny wzrost popularności tych, które zawierają materiały wideo. Według najnowszego raportu comScore. Video Metrix w listopadzie 2008 roku amerykańscy internauci obejrzeli 12,7 miliarda filmów video. Jest to o 34% więcej w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego. Nowego trendu nie można lekceważyć także w Polsce.
Wraz ze wzrostem dostępnych w sieci materiałów zmieniają się także oczekiwania internautów. Użytkownik sieci nie jest pasywny, oczekuje precyzyjnych wyników, w łatwej i przystępnej formie, tak aby zrozumieć komunikat wobec natłoku otaczających go informacji.
Popularność przekazu wideo jest w głównej mierze udziałem serwisów społecznościowych, które otworzyły projektantów firmowych serwisów internetowych na nowe możliwości kontaktu z internautami.
Materiały wideo są przydatne nie tylko dla klientów, ale także dla mediów. Wykorzystanie tej technologii w serwisie firmowym jest skuteczną metodą dotarcia do wszystkich grup docelowych. Jest proste, szybkie i wystarczająco czytelne, by zwrócić uwagę użytkowników sieci – komentuje Marcin Setlak – dyrektor agencji interaktywnej EOL GROUP – właściciel platformy VIDZE.pl
Przedsiębiorcy mogą publikować swoje materiały w niezależnych serwisach, jednakże ostatecznie to strona korporacyjna pozostaje najważniejszym, pierwotnym źródłem informacji o firmie, jej produktach i usługach. Musi zatem dostosować swoją formę i treść do panujących obecnie trendów.