Witam!
Serwer o2.pl przyjmuje coraz więcej reklam utrudniających sprawdzenie swojego konta ze strony o2.pl! Najbardziej uciążliwa jest duża reklama spływają po stronie, przez którą nie można się w tym czasie zalogować do konta. Gdy to się będzie powtarzało, będę musiał zrezygnować z usług tego serwera. Rozumiem, że \”coś za coś\” przy darmowych kontach e-mail, ale moja cierpliwość powoli się już kończy!
WebmasterMa Pan całkowitą rację. Reklamy flashowe, które coraz częściej pojawiają się w naszych rodzimych portalach internetowych, stają się coraz bardziej uciążliwe. Pomimo faktu, że każdy większy portal ma ograniczenia dotyczące banerów flash (np. każdy baner powinno dać się zamknąć), to i tak reklamodawcy prześcigają się w wymyślaniu sposobów, aby te reguły ominąć.
Najbardziej skuteczną metodą walki z uciążliwymi reklamami jest z pewnością wyłączenie wtyczki flash. Niestety, w tym przypadku wszystkie inne treści napisane w tej technologii nie będą się w ogóle wyświetlały. Z racji tego, że trudno jest żyć bez flasha, najlepiej będzie posłużyć się jednym ze znanych programów blokującym tego typu reklamy. W zależności od używanej przeglądarki internetowej mamy kilka możliwości.
Przykładowo, Opera w wersji powyżej 9 ma zintegrowaną obsługę blokady treści nazwaną \”Blokowanie zawartości\”. Blokowanie odbywa się następująco:
– na stronie, na której jest coś, co chcemy zablokować, klikamy prawym klawiszem myszy i wybieramy Zablokuj zawartość,
– w obrębie strony internetowej klikamy elementy, które chcemy zablokować,
– na koniec wybieramy Zastosuj.
W przypadku przeglądarki Firefox możemy skorzystać z rozszerzenia o nazwie AdBlock Plus. Po zainstalowaniu rozszerzenia należy zresetować program, wtedy obok wyszukiwarki pojawi się ikonka symbolizująca wymienioną wtyczkę. Czerwony kolor oznacza, że blokowanie reklam jest aktywne. Od tego momentu każdy obiekt flash wyświetlany w przeglądarce zostanie oznaczony dodatkowym symbolem reprezentującym plugin. Po jego kliknięciu pojawi się dodatkowe okno, dzięki któremu będziemy mogli zablokować wskazaną reklamę (za pomocą przycisku OK).
Jeżeli chcemy zablokować reklamę wyświetlaną w postaci pliku graficznego, to wystarczy, że klikniemy ją prawym klawiszem myszy i z menu kontekstowego wybierzemy opcję: Odblokuj obrazek.
Wtyczkę można pobrać z: http://adblockplus.org/en/ lub (polska wersja): http://mozillapl.org/katalogi_i_bazy/baza_dodatkow/rozszerzenia/inne/adblock_plus.
W Internet Explorerze 7.0 nie ma wbudowanej blokady reklam. W tym celu musimy posłużyć się programem rozszerzającym funkcjonalność przeglądarki – IE7Pro. Pobieramy go ze strony: http://www.ie7pro.com. Po zainstalowaniu dodatku można przystąpić do konfiguracji wybierając pozycję IE7pro w menu Narzędzia | Internet Explorer 7.
Oprócz możliwości blokowania reklam IE7Pro oferuje wiele udogodnień, takich jak zapisywanie bookmarków online, szybkie otwieranie i zamykanie zakładek, tzw. \”mouse gestures\” i wiele innych.
Niestety nie mamy wpływu na liczbę reklam publikowanych w portalach internetowych. Jest to przecież jedno z głównych źródeł utrzymania tych serwisów. Myślę, że w przyszłości tego typu reklamy będą jeszcze bardziej popularne. Pan jako klient portalu może nie zgadać się z tymi praktykami. Do wyboru zostają więc dwie opcje: wykupić płatny abonament e-mail lub poszukać innego darmowego usługodawcy.
Według mnie bezkonkurencyjne w tej chwili są konta Gmail. Pomijając ogromny rozmiar konta, warto wspomnieć o bardzo rozbudowanej aplikacji do zarządzania wiadomościami napisanej zgodnie z wszelkimi założeniami Web 2.0. Ponadto do dyspozycji użytkownika mamy zintegrowane programy umożliwiające tworzenie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, a nawet prezentacji. To wszystko oczywiście działa po stronie serwera i mamy do tego dostęp z każdej przeglądarki internetowej z dowolnego miejsca na świecie. (TG)