Książka autorstwa Włodzimierza Szpringera stanowi próbę kompleksowego przybliżenia wszelkich istotnych zagadnień związanych z prowadzeniem działań o charakterze biznesowym w sieci.
Autorzy: Format: C5, stron: 328 Ocena: 5/6 |
Zaprezentowana w niej koncepcja e-biznesu obejmuje zarówno ekonomiczne, jak i regulacyjne aspekty internetu.
Przybliża kwestie związane z koniecznością dokonania adaptacji struktur i strategii firmy, kładzie nacisk na ochronę konsumenta, a ponadto wskazuje problemy prawne wiążące się z oprogramowaniem.
Autor wyraża potrzebę opracowania rozwiązań, które pozwolą na efektywne rozstrzygnięcie sprzeczności między ochroną prywatności i przejrzystością zawieranych transakcji, między efektywnością i bezpieczeństwem, a także między globalnym charakterem internetu i zawiłościami zróżnicowanych regulacji prawnych w poszczególnych krajach.
Wspomina ponadto o podpisie elektronicznym i procesie zastępowania dokumentów drukowanych innymi nośnikami danych. Sugeruje również, że systemowe rozwiązanie zarysowanych w publikacji problemów jest konieczne do zapewnienia optymalnych warunków rozwoju handlu elektronicznego.