Jak kupować opony, to tylko w internecie. Pełen wybór produktów i możliwość zasięgnięcia opinii innych klientów sprawiają, że przed każdym sezonem internetowe sklepy oponiarskie przeżywają prawdziwe oblężenie.
Myli się ten, kto sądzi, że do samochodu w sieci można kupić tylko opony. Asortyment internetowych moto-sklepów jest znacznie bardziej różnorodny. Nie trzeba wychodzić z domu, aby kupić pokrowce na fotele, system nawigacji satelitarnej lub nowe hamulce. A przy okazji wyposażyć również na nowo swój przydomowy warsztat.
Pewność siebie sklepów internetowych, które odważyły się jako pierwsze sprzedawać tak egzotyczne, jak na polskie warunki, produkty budzi szacunek. Z drugiej jednak strony konkurencja nie jest zbyt duża, zatem i o klienta łatwiej.
Znamienny jest fakt, że wiele tego typu sklepów w polskim i światowym internecie zaczynało kiedyś od aukcji internetowych. W przypadku eBay.com odpowiedzią na ten trend było stworzenie usługi sklepów aukcyjnych.
W Polsce, gdzie niepodważalną pozycję ma serwis Allegro.pl, sprzedawcy, którzy chcieli przekuć dużą sprzedaż w większą niezależność (także finansową, na aukcji każda sprzedaż oznacza konieczność odprowadzenia prowizji), musieli założyć własne e-sklepy.
Schemat ten powtarza się zresztą w przypadku prawie każdej niszy.
Minie jednak trochę czasu, zanim tego typu serwisy dorównają poziomem przedsięwzięciom z prawdziwego zdarzenia. A takimi są na pewno największe sklepy z oponami, ale i nie tylko. Przykład stron narzedziak.pl i elektro-narzedzia.pl dowodzi, że możliwe jest stworzenie w polskim internecie profesjonalnego internetowego sklepu z narzędziami.
Padł więc kolejny mit mówiący, że jak zarabiać w sieci, to tylko na komputerach, sprzęcie foto i książkach. Tym samym można sobie zadać pytanie: czy będzie można za jakiś czas wskazać chociaż jedną rzecz nie do kupienia online?
Wyróżnienie przyznaliśmy w tym miesiącu sklepowi Opony.com (http://www.opony.com). Sprzedaż opon za pośrednictwem strony internetowej to jednak zupełnie inne wyzwanie, niż prowadzenie internetowej księgarni. Skorzystanie z gotowego e-sklepu tu nie wystarczy, dlatego przemyślany i lubiany przez użytkowników serwis zasługuje na podwójne uznanie!
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji.
Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.